Kellenek a munkáltatók a szorongás legyőzéséhez (2020.05.05.)
Korunk népbetegségévé kezd válni a szorongás, depresszió, elmagányosodás. A helyzeten tovább ront a COVID-19 miatti kötelező távolságtartás, bezárkózás. A munkáltatók sokat tehetnek munkavállalóik mentális egészségéért is. Nézze meg ajánlatunkat!
A koronavírus-járvány mentális-egészségügyi hatásai minden korosztályt érintenek, de az Y generáció tagjait talán másoknál is súlyosabban. Ők a pandémiát megelőzően is küzdöttek mentális-egészségügyi gondokkal, ezen pedig a karanténban felerősödő magány és szorongás nem segít. De nézzük a probléma pozitív oldalát: a millenium-korosztály tagjai kényszeríthetik rá a cégeket, hogy biztosítsanak több forrást munkavállalóik mentális egészségének kezelésére.
A Multi-Pay egészségpénztári partnere most különleges ajánlattal segíti ebben a cégeket. A célzott támogatásként nyújtható egészségbiztosítások között az Aegon biztosító csomagjaiban már akár havi 1110 forintért elérhető a pszichológiai tanácsadás a járóbeteg-ellátás, diagnosztikai és laboratóriumi vizsgálatokon túl.
A szolgáltatást a CGP Europe Kft. nyújtja. A Biztosított személyes vagy telefonos tanácsadás keretében veheti igénybe a szolgáltatást a személyes problémái – akár magánéleti, akár munkahelyi – megoldása érdekében. A pszichológiai tanácsadás előre egyeztetett időpontban történik, legfeljebb a biztosítási évben háromszor, alkalmanként 50 perces beszélgetés keretében. A juttatást a vállaltok 38,35%-os adózással, július 1. után a szociális hozzájárulási adó csökkentésének köszönhetően még alacsonyabb, 35,99%-os adózással adhatják bármelyik munkavállalójuknak és akár azok közeli hozzátartozójának is.
Miért értékelődik fel a Multi-Pay ajánlata pandémia idején?
A koronavírus egyik szövődménye a mentális betegségek járványa lesz – mondta Benjamin F. Miller klinikai pszichológusa, aki szerint Amerikának már a pandémia kirobbanása előtt is szembe kellett néznie azzal, hogy nő a társadalomban a pszichés problémákkal küzdők aránya. A bezárkózás és a társadalmi távolságtartás valószínűleg tovább ront a helyzeten: a Benenson Strategy Group felmérésében a válaszadók 55%-a mondta azt, hogy a koronavírus negatív hatással van a mentális egészségére – írja cikkében a Business Insider.
Az állítás igaz minden korosztályra, de az Y generáció tagjai a különösen veszélyeztetettek körébe tartoznak. Ők azok, akik már a járványt megelőző időszakban is egyre súlyosabb és gyakoribb pszichés problémákkal néztek szembe, amit amerikai szakértők „egészségügyi sokként” emlegettek. A nyolcvanas években születettek magányosak és szorongásosak, pont azokkal a lelki problémákkal küzdenek, amelyeket a karanténidőszak új normális élete nagy eséllyel felerősít. Ők azt várják a munkahelyeiktől, hogy a cégek biztosítsanak juttatásokat a mentális egészség kezelésére. „Úgy látjuk, ez egyre inkább a vállalati kultúra részévé válik és ezt a változást az Y generáció tagjai idézik elő” – mondta Megan Jones Bell, egy meditációs applikáció, a Headspace tudományos igazgatója a Business Insider-nek. Hozzátette: „Mivel a mentális problémák erőteljesebben érintik őket, és erről beszélni is akarnak, elvárják, hogy a munkáltatóik segítsenek nekik." Ez több társaságot is arra ösztönözhet, hogy nagyobb forrásokat biztosítson a munkavállalói mentális-egészségügyi programokra, ami össztársadalmi szinten is pozitív változásokat eredményezhet.
A Multi-Pay partnerpénztárainak biztosítási szolgáltatásával most az Ön cége is csatlakozhat a mentális problémákat jól kezelő vállalatok sorához vagy felhívhatja dolgozói figyelmét a lehetőségre, amely az egyéni egészségpénztári tagok számára is elérhető. A lehetőségről itt olvashat részletesen.
Néhány amerikai mentális-egészségprogram
A washingtoni székhelyű non-profit szövetség, a National Alliance of Healthcare Purchaser Coalitions által megkérdezett 256 munkaadó kb. 53%-a mondta azt, hogy a járvány miatt speciális érzelmi- és mentális egészségprogramot indított. Kedvezményeket kínálnak segítő appok igénybe vételéhez vagy hozzáférést biztosítanak számos virtuális szolgáltatáshoz, mint amilyen a távoli jógaóra. A Starbucks például évente 20 ingyenes tanácsadást biztosít az alkalmazottai és azok családtagjai számára, a Target pedig az amerikai alkalmazottainak ingyenesen elérhetővé tesz online programokat a mentális, érzelmi és fizikai egészségük támogatására. A PwC jólléti coach-okat kínál az alkalmazottaiknak.