2019-ben a munkáltatók egyes meghatározott juttatásként biztosíthatnak munkavállalójuk számára célzott egészségpénztári támogatást. A juttatás – ahogy eddig az egészségpénztári számla egyenlege – költhető Multi-Pay® kártyával, és a kártyabirtokosok a rendelkezésükre álló egyenleget is nyomon követhetik.
A multipayes munkáltatók közül már többen megkötötték a Patikapénztárral vagy az Új Pillér Egészségpénztárral a szükséges szerződést annak érdekében, hogy munkavállalóiknak továbbra is biztosítsák az egészségcélú támogatást. Összegyűjtöttük a legfontosabb információkat, amelyeket érdemes tudni az új típusú juttatásról.
Lépjen be az egészségpénztárba!
A törvényi előírásoknak megfelelően célzott támogatást kizárólag az egészségpénztárral támogatási szerződést kötött munkáltatók adhatnak és csak azoknak a munkavállalóiknak, akik tagjai az adott pénztárnak. A pénztári tagság azt jelenti, hogy a pénztártag az egészségpénztár alapszabályának – a Patikapénztárét ITT, az Új Pillérét ITT olvashatja – rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek ismeri el, és vállalja, hogy teljesíti a belépési nyilatkozat aláírásával elfogadott kötelezettségeket.
Vegye igénybe az egészségpénztár szolgáltatási kínálatát!
Célzott szolgáltatásként a pénztár alapszabályában (szolgáltatási szabályzatában) szereplő egészségpénztári és önsegélyező szolgáltatások nyújthatók, amelyek közül az Ön munkáltatója választja ki az általa célzott szolgáltatásként finanszírozni kívánt szolgáltatást. Ön az online egyenleglekérdezés menüpontban ellenőrizheti, hogy milyen szolgáltatásra, mekkora összeg áll a rendelkezésére. A Multi-Pay® stratégiai partnerpénztárai a célzott szolgáltatás típusa szerint pénztártagonként több alszámlát vezet.
Használja a támogatást!
A célzott szolgáltatásra kapott támogatást a mindenkor rendelkezésre álló fedezet erejéig veheti igénybe. Ha munkahelyet vált, vagy más okból megszűnik a munkaviszonya a mostani munkáltatójánál, nem lehet szolgáltatást igénybe venni a célzott szolgáltatási számla terhére.
A korlátozás nem érinti az egyéni befizetéseket, a munkáltatói adományt és a munkáltatói hozzájárulást sem. Ezeket a pénzeket a munkaviszonyától függetlenül költheti, amíg a pénztár tagja.
Fizessen Multi-Pay® kártyával!
Az innovatív többzsebes kártyatechnológiának köszönhetően a dedikált szolgáltatásokra kapott munkáltatói támogatást a már megszokott módon költheti a Multi-Pay® kártyát elfogadó szolgáltatói körben.
A kártyával egy nap akár ötször is fizethet. A költési limit 240 000 forint. Az összegre vonatkozó limit módosítását írásban lehet kezdeményezni a Multi-Pay® elérhetőségein (+361-210-9797, multi-pay@multi-pay.hu) minimum két munkanappal az emelt összeg használata előtt.
Ha az ön által felkeresett egészségügyi szolgáltató nem kártyaelfogadónk, kérjen számlát és igényelje vissza a költését!
Amennyiben adott szolgáltató nem rendelkezik POS terminállal, kérjen készpénzfizetési számlát és az eredeti példányt a pénztár oldaláról letölthető kísérőlevéllel együtt nyújtsa be az egészségpénztárhoz (1022 Budapest, Bimbó út 18.). Kérjük, a számlán tüntesse fel a pénztár nevét, címét, a pénztártag nevét és kártyaszámát.
A készpénzfizetési számlák benyújtási határideje a számla keletkezését követő év december 31. A szolgáltatási szabályzat értelmében a szolgáltatás díját a számla benyújtásától számított 15 munkanapon belül kerül kifizetésre, de mivel sokan az év végén küldik be az év során felgyűlt számláikat, decemberben és januárban hosszabb feldolgozási időre lehet számítani. Amennyiben Ön a kiállítást követően, folyamatosan küldi be számláit, a célzott támogatásra rendelkezésre álló egyenlege terhére a soron következő utalással azonnal hozzájuthat a pénzéhez.
Önsegélyező szolgáltatásokra vonatkozó speciális feltételek
A vállalatok támogathatják munkavállalóik egészségügyi és önsegélyező kiadásait is, ám ezek feltételrendszere eltérő. Az egészségpénztári szolgáltatásokra – gyógyszer- és gyógyászati segédeszköz vásárlás, magánegészségügyi ellátás, gluténmentes termékek vásárlása, stb. – kapott támogatás költése az eddig megszokott módon történik, az adóköteles pénztári szolgáltatásokat leszámítva az igénybe vevőnek ezek után nem kell adót fizetnie. Az önsegélyező szolgáltatásra – lakáshitel-hozzájárulás, gyermek születéséhez kapcsolódó támogatás, intézményi idősgondozás, stb. – kapott támogatás azonban máshogyan viselkedik: az igénybe vett szolgáltatás egyéb jövedelemnek minősül, ami után adófizetési kötelezettsége keletkezik a pénztártagnak. A hatályos szabályok értelmében a szolgáltatás értékének 84%-át 15% szja és 19,5% szociális hozzájárulási adó terheli. Az összesen 28,98%-os adóterhet az adott évre vonatkozó adóbevallásában kell bevallania és megfizetni.
Az önsegélyező szolgáltatások igénylésekor minden esetben szükség van a szolgáltatásigénylő lap és az adott szolgáltatáshoz tartozó nyomtatvány és/vagy igazolások benyújtására. Részletes információkat az oldalunkon a Szolgáltatások menüpontban talál.
Bizonyos önsegélyező szolgáltatások esetében a törvény összeghatárt is megszab, amely korlátozza a pénztár által havonta vagy évente kifizethető támogatás összegét.
Elnevezés
Támogatás mértéke
Támogatás összege 2019-ben (Ft)
Lakáscélú jelzáloghitel törlesztés támogatása
Legfeljebb a tárgyév első napján érvényes minimálbér 15%-ának megfelelő összeg/hó