300 milliárd forintot költünk zöldségre és gyümölcsre (2017.11.01)
Egyre tudatosabbá válnak a magyar fogyasztók, naponta többször esznek keveset, és egyre inkább vonzó számukra az, ami hazai. A jó ár-érték arányú, minőségi, friss és ízletes termékeket részesítik előnyben a vásárlók, amelyek egyben egészségük megőrzéséhez is hozzájárulnak – mutat rá egy friss felmérés.
A magyarok közel 90%-ának naponta vagy hetente több alkalommal kerül a tányérjára zöldség, egyharmaduk salátát, s több mint 80%-uk gyümölcsöt is rendszeresen eszik. A hazai háztartások évente 165 kg zöldséget és 89 kg gyümölcsöt vásárolnak, évente több mint 330 milliárd forint értékben, amelynek felét a piacokon szerzik be, derül ki a Gfk Hungária kutatásából, amelyet a Budapesti Nagybani Piac megbízásából készített. A tavaly friss zöldségre és gyümölcsre fordított hazai költések a napi fogyasztási cikkek éves forgalmának valamivel több mint a tizedét jelentették. A háztartások tavaly átlagosan 94 alkalommal vásároltak zöldséget és 50 alkalommal gyümölcsöt, ami a gyümölcs esetében kismértékű növekedést mutat az előző évhez képest.
A tanulmány rávilágított arra, hogy többségben van azok aránya, akik a magyar eredetet előtérbe helyezik az árral szemben. Az adatok azt mutatják, hogy tavaly a hús, valamint tojás után a zöldség és a gyümölcs eredeténél figyeltek arra a legtöbben, hogy hazai legyen. Ráadásul az idénygyümölcsök igen jótékony hatással bírnak az emberi szervezetre – állítja a Ritmus.hu cikkében.
A munkáltatók a szintén hazai tulajdonú Multi-Pay® Cafeteria kártya segítségével tudják hozzásegíteni munkavállalóikat az egészséges élelmiszerek megvásárlásához, miután 2017-ben újraéledt a multipayes ételfogyasztási zseb. Az idei cafeteriaszabályok szerint a munkáltatók az Erzsébet utalvány mellett más módon is biztosíthatják munkavállalóik számára az étkezési hozzájárulást a munkabérnél kedvezőbb, idén 43,66%-os, jövőre várhatóan ennél alacsonyabb 40,70%-os közteherrel. A multipayes juttatás számos élelmiszer-láncnál költhető.