Az egészséges életmód közel minden második magyar figyelmét felkelti (2016.05.01)
Az egészségtudatosság terjedését is jelzi egy most készült felmérés eredménye, amely szerint minden 2. magyar érdeklődik a gasztronómia, de csak minden 8. az üzleti trendek és a gazdaság iránt. Az egészséges életmód viszont megközelíti a gasztro témákat: a válaszadók 45%-ának figyelmét felkelti.
Egy mobilapplikációt fejlesztő cég megbízásából az NRC Marketingkutató 18-59 évesek körében online reprezentatív felmérést végzett, amelyben a célcsoport érdeklődési körét, időkihasználását és ezek arányát, valamint a tájékozódási preferenciáikat és szabadidős tevékenységeiket vizsgálták. A felmérésből kiderült az is, amennyiben a magyarok rendelkeznének napi 30 perc szabadidővel, akkor 40% töltené azt legszívesebben családi és baráti kapcsolatok ápolásával. Pontosan ugyanannyi, mint amennyi alvásra és pihenésre fordítaná az idejét.
A szépségápolás minden 10. (10%), míg a film- és sorozatnézés minden 4. (26%) magyar számára kívánatos szabadidős tevékenység. Minden 7. magyar (15%) fordítaná szabadidejének 30 percét személyiségfejlesztésre és szakmai ismeretek elsajátítására. Ez az arány valamivel magasabb (22%) a fiatalok, illetve a felsőfokú végzettséggel bírók (22%) körében. A személyiségfejlesztés és szakmai ismeretek elsajátítása iránt egyszerre érdeklődők körében már közel 40% szánná az említett szabad 30 percet e témákra.
Többet költ az egyén, kevesebbet az állam
A Multi-Pay® stratégiai partnere, a Patika-csoport egészségpénztárainak eredménye is tükrözi a magyar lakosság fokozódó egészségtudatosságát, hiszen évről évre nő az egyéni tagok által fizetett tagdíjak mértéke. Ezzel párhuzamosan növekszik az egészségre fordított magánforintok aránya. Ma Magyarországon a háztartások fogyasztásuk 4 százalékát fordítják magánegészségügyi kiadásokra, ami a legmagasabb az OECD-országok között. A gyógyszerre fordított kiadások csaknem fele magánköltés, a járóbeteg-ellátásban is csaknem 50 százalék az aránya.
Leitner György, a Diagnoscan Magyarország vezérigazgatója egy sajtótájékoztatón kifejtette: 2012 és 2014 között csaknem megduplázódott az egyéni költés, egy polgár átlagosan közel 60 ezer forintot költ magánegészségügyi szolgáltatásra. A magánegészségügyi piac bővülését segítik az adókedvezmények, de az is, hogy ma a közellátás színvonalának lényeges javulása nem várható (az állami egészségügyi költéseiről a Nem ért célt a különadó című legördülő írásunkban olvashat).