Segítünk a céges értékajánlatokban (2024.04.01)

A kompenzációkkal és juttatási csomagokkal kapcsolatos elvárások menedzselése a cégek legnagyobb HR kihívása – derül ki a Randstad friss felméréséből.

A Randstad legfrissebb kutatásában felmérte, hogy milyen gazdasági várakozásokkal indítják 2024-et a hazai cégek. A HR Trends 2024-ből többek között kiderül, hogy a felmérésben részt vevő több mint 350 vállalat számít-e növekedésre, milyen toborzási terveik vannak és hogy mik a legnagyobb HR kihívásaik. „Az a tény, hogy a cégek közel fele nem számít árbevételének növekedésére, előrejelzi, hogy a tavaly tapasztalt bérnövekedési trend megtorpanhat idén, illetve, ha nem párosul a hatékonyság növelésével, könnyen veszélyezteti a cégek profitabilitását” – fogalmazott Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezetője, aki szerint az is beszédes a munkaerőpiaci kilátásokra nézve, hogy a növekedéssel számoló cégek közül csak minden hatodik tud nőni 15%-kal vagy többel, azaz az összes céget figyelembe véve csak minden tizenötödik.

A felmérésben egyebek mellett vizsgálták a toborzási folyamatokat, a HR-esek kihívásait és az arra adott válaszokat. Továbbra is az irreális fizetési elvárások jelentik a legnagyobb problémát, idén a válaszadók 88%-a számolt be erről a kihívásról. A jelöltek kevés releváns munkatapasztalata vagy a munkatapasztalatuk hiánya, valamint a nem megfelelő nyelvtudás szintén jelentősen nehezíti a megfelelő munkavállalók megtalálását. Míg előbbit a válaszadó cégek több mint fele tapasztalta, utóbbiról több mint harmaduk számolt be. Mindemellett a jelöltek egyre tudatosabbak: a munka-magánélet egyensúlyát érintő határozott elvárások is egyre inkább problémát jelentenek. Tavalyhoz képest 12%-kal többen, a válaszadók 31%-a jelölte meg ezt akadályként.

A nagyon magas fizetési elvárások nemcsak a jelöltek bevonzását nehezítik, de a munkaerő megtartását is. A kompenzációkkal és juttatási csomagokkal kapcsolatos elvárások menedzselése a kutatásban részt vevő cégek legnagyobb HR kihívása. Ez a probléma évek óta növekszik: két éve a válaszadók 61%-a, az előző kutatás során a résztvevők 71%-a, most pedig 78%-uk nyilatkozott róla kihívásként. Baja Sándor ugyanakkor arra figyelmeztet, hogy könnyen béremelési spirálba kerülhetnek azok a cégek, amelyek csak a bérekkel kívánják motiválni dolgozóikat, később pedig alulmaradhatnak a versenyben. „Ahogy mindig, a jelen helyzetben is azt tanácsolom a cégeknek, hogy minden esetben komplex, a béreken túlmutató munkáltatói értékajánlatban gondolkodjanak, és aktívan építsék a munkáltatói márkájukat” – tette hozzá a szakember.

A Multi-Pay 2010 óta partner a cégek optimális értékajánlatának kidolgozásában kihasználva a törvényi lehetőségeket. A többzsebes elektronikus utalványt kibocsátó nemcsak az adminisztrációs terhet veszi le a vállalatok válláról, hanem aktívan közreműködik az egyénre fókuszáló csomagok kialakításában is. Szívesen közreműködünk a vállalat komplex juttatási rendszerének kialakításába, akár egyedi igények kiszolgálásában.

Jelenleg a Multi-Pay kártya az egyetlen elektronikus utalvány, amellyel kényelmesen, biztonságosan és szinte bármire költhető a csekély értékű ajándék vagy más céges juttatás.

Fotó: freepik.com


Vissza

Multi-Pay Zrt.
Székhely:
1022 Budapest, Bimbó út 18.
Ügyfélszolgálat: (06 1) 210 9797
Telefon: (06 1) 210 9774
E-mail cím:
multi-pay@multi-pay.hu
Bankszámlaszám:
10702019-65910144-51100005
Copyright © Multi-Pay Zrt. Minden jog fenntartva.
map0_0 map1_off map2_off map3_off map4_off map5_off map1_on map2_off map3_off map4_off map5_off map0 map2_on map1_off map3_off map4_off map5_off map0 map3_on map1_off map2_off map4_off map5_off map0 map4_on map1_off map2_off map3_off map5_off map0 map5_on map1_off map2_off map3_off map4_off map0 map0_0 map1_off map2_off map3_off map4_off map5_off