Mikor adjunk először juttatásokat az új munkavállalóknak? (2022.05.01)

Van, ahol már a próbaidő alatt is jár a cafeteria, van ahol csak hat hónap után. Egységes recept nincs a vállalati juttatások biztosítására, a multipayes munkáltatók körében is eltérő gyakorlatot látunk.

Gyakori kérdés a juttatások kiadásával kapcsolatban, hogy a frissen érkezett munkavállalók mikor, mennyit kapjanak először ezekből. Milyen jogszabályi kötöttségek vonatkoznak erre, mi szükséges az optimális adminisztrációhoz? A kérdésre Fata László juttatási szakértő válaszol a HR Blogon.

Ha a jogszabályok oldaláról vizsgáljuk a kérdést, akkor nagyon kevés iránymutatást találunk Fata László szerint. „Egyrészről az egyenlő bánásmód szabályai szerint az azonos munkakörben, felelősségi körben dolgozóknak hasonló juttatási értékekkel kell rendelkezniük. Emellett azonban az önkéntes pénztárakról szóló törvény is tartalmaz egy időkorlátot. Eszerint – ha adunk önkéntes pénztári hozzájárulást – nem zárható ki ebből az a munkavállaló, aki legalább 6 hónapja munkaviszonyban van.

A törvényi megfelelés mellett azonban azt is érdemes figyelembe venni, hogy minél előbb élvezi a munkavállalónk a kedvezményeket, annál hamarabb alakulhat ki a teljes értékű kötődése a céghez” – mutat rá Fata. A Multi-Pay munkáltatói partnerei körében sem látunk egységes gyakorlatot, de sokan éppen a lojalitás mielőbbi kialakulása miatt azonnal feltöltik a multipayes zsebeket. A Multi-Pay általában két héten belül legyártja, és a munkáltatónak kiküldi a belépő új kolléga kártyáját. A folyamat egyszerűsítése érdekében a cafeteriaszolgáltató egyszerűsítette a kártyák átvételét igazoló bizonylatot is, amelyet mindössze egy példányban kell aláírni és e-mailen is vissza lehet küldeni a multi-pay@multi-pay.hu címre.

Ha egészségpénztári juttatást is adunk, vegyük figyelembe, hogy annak feltétele az is, hogy a munkatársunk tagja legyen a pénztárnak. Az ehhez szükséges adminisztráció néhány napot biztos, hogy igénybe fog venni, bár annak érdekében, hogy az ügyintézés minél gördülékenyebb legyen, a Patika-csoport pénztáraiban minden intézhető online kezdve a tag belépési nyilatkozatának kitöltésétől, a munkáltató havi adatszolgáltatásán át a juttatás utalásáig. Akár arra is van mód, hogy a munkáltató egy Excel táblázatban elküldje a munkavállaló beléptetéséhez szükséges adatokat, hogy az új kollégánk akár már a következő hónaptól részesüljön a támogatásban.

Fata László a Cafeteria TREND juttatási szakértője azt tapasztalta, hogy leggyakrabban a belépést követő harmadik hónap után indul a juttatások kiadása. „Így lesz elegendő ideje az adminisztrációnak, emellett nem dolgozunk feleslegesen a próbaidő alatt kilépő munkavállalókkal” – teszi hozzá. De van még egy lehetőség: ha a munkáltató a teljes együttműködés időszakára biztosítaná a juttatásokat, akkor megteheti, hogy a késleltetett induláskor kiadja a belépéstől eltelt időszakra eső juttatásokat is. Fata szerint ez egy megfelelő juttatási keret esetén motiváló összeg lehet a munkavállalók számára, hogy a próbaidő után fenntartsák a munkaviszonyukat.

Fotó: freepik.com/iconicbestiary, freepik.com/pch.vector

 


Vissza

Multi-Pay Zrt.
Székhely:
1022 Budapest, Bimbó út 18.
Ügyfélszolgálat: (06 1) 210 9797
Telefon: (06 1) 210 9774
E-mail cím:
multi-pay@multi-pay.hu
Bankszámlaszám:
10702019-65910144-51100005
Copyright © Multi-Pay Zrt. Minden jog fenntartva.
map0_0 map1_off map2_off map3_off map4_off map5_off map1_on map2_off map3_off map4_off map5_off map0 map2_on map1_off map3_off map4_off map5_off map0 map3_on map1_off map2_off map4_off map5_off map0 map4_on map1_off map2_off map3_off map5_off map0 map5_on map1_off map2_off map3_off map4_off map0 map0_0 map1_off map2_off map3_off map4_off map5_off