Hasznos tippek a tökéletes nyaraláshoz (2024.07.01)

Mogyoróssy Ágnes Gestalt terapeuta-konzulens a hrpwr.hu-n osztotta meg gondolatait a nyári feltöltődéssel kapcsolatban. A cél, hogy mentálisan is feltöltődjünk a várva várt szabadság alatt.

Ahogyan a stressz és a mindennapi munkahelyi nyomás elcsitul, fontos odafigyelnünk a mentális egészségünkre is – hangsúlyozza a szakértő. Az alábbiakban néhány hasznos tippet olvashat arra vonatkozóan, hogyan őrizheti meg mentális jóllétét a nyári szabadság ideje alatt. Mogyoróssy szerint az első lépés a feladatok átadása, kiszervezése és a helyettesítések megoldása.

I. Tervezés és rugalmasság

A nyári szabadság több héttel/hónappal a tervezett időpont előtt kezdődik: ami pedig nem más, mint tervezés. A legelső lépés, hogy megtervezzük a nyári szabadság időpontját úgy, hogy tekintettel vagyunk a környezetünk szükségleteire is. Már a tervezéskor érdemes megtalálni az egyensúlyt a kiválasztott programok és a pihenés között. Legyenek előre tervezett programjaink, de hagyjunk helyet a spontán döntéseknek is. A túlzottan szigorú menetrend stresszt okozhat, míg a programok rugalmas megválasztása segít abban, hogy valóban pihenni is tudjunk. Ha zavartalanul szeretnénk a nyári szabadságágunkat tölteni, biztosítanunk kell, hogy a vállalati munkafolyamatok zavartalanul működjenek a távollétünkben is:

Mielőtt szabadságra mennénk, jelöljünk ki helyetteseket, akik a távollétünk alatt átveszik a halaszthatatlan feladatainkat. Ügyeljünk arra, hogy ők jól ismerjék az adott területet és rendelkezzenek a szükséges kompetenciákkal.

Ha szükséges, tartsunk fenn egy minimális szintű kapcsolattartást a helyetteseinkkel, hogy a sürgős kérdésekre reagálni tudjunk. Határozzuk meg a kapcsolattartás módját és idejét. Például: reggelenként 8 órától 9 óráig tudod megnézni a leveleidet és válaszolni a telefonhívásokra, ha szükséges. Legyünk tudatosak abban is, hogy ez a reggeli rövid becsekkolás lehetőleg ne zavarja meg a pihenésünket!

II. Feladatok kiadása vs. kiszervezése

Mielőtt nekivágunk a nyári szabadságnak, rendszerezzük és készítsük elő a munkahelyi feladatokat.

Írjuk le a legfontosabb feladatokat, amelyeket mindenképpen el kell végezni a távollétünkben. Ez segíti a munkatársainkat abban, hogyan szervezzék a munkát, és mire helyezzék a fókuszt.

Tegyünk róla, hogy a helyettesek minden szükséges információval rendelkezzenek a munkájuk elvégzéséhez a helyettesítés ideje alatt. Tájékoztassuk őket az eddigi folyamatokról, a szükséges dokumentációk elérési útvonalairól stb. Érdemes ezeket is írásban rögzíteni és személyesen is átbeszélni, hogy elkerüljük a félreértéseket, ezzel csökkentve a hibázás lehetőségét.

Kommunikáljuk világosan a minket helyettesítőkkel a határidőkről: mely feladatoknak mikorra kell elkészülniük.

Ha a feladatok mennyisége meghaladja a csapat kapacitását a nyári szabadságok ideje alatt, fontoljuk meg a külső partnerek bevonásának lehetőségét. Például a nyári diákmunka lehetősége, freelancerek vagy egyéb szolgáltatók igénybevétele

III. Digitális detox

A nyári szabadság remek alkalom arra, hogy elszakadjunk a munkánktól, ezáltal a digitális világtól is. Csökkenthetjük a képernyő előtt töltött időt azzal is, hogy limitáljuk a közösségi média felületeinken való szörfölést. A természetjárás, az olvasás vagy a családra és barátokra szánt minőségi idő támogathatja a mentális feltöltődésünket.

IV. Mozgás és egészséges táplálkozás

A fizikai aktivitás a testünknek és a lelkünknek is jót tesz. Egy kellemes séta a természetben, a kirándulás, a hajózás vagy egy könnyed biciklitúra mind-mind segítenek a stressz csökkentésében és a hangulatunk javításában. Emellett figyeljünk arra, hogy egészséges ételeket fogyasszunk, hiszen a helyes táplálkozás is nagyban befolyásolja a mentális jóllétünket.

V. Minőségi idő a szeretteinkkel

A nyári szabadság kiváló lehetőség arra, hogy több időt töltsünk családunkkal és barátainkkal. Az emberi kapcsolatok ápolása, a közös élmények, a tartalmas beszélgetések hozzájárulnak ahhoz, hogy pozitív energiákkal feltöltve térjünk vissza a hétköznapokba.

VI. Énidő

Szánjunk önmagunkra is időt. A reggeli futás, a jóga, egy jó könyvnek az elolvasása vagy egyszerűen egy kis csendes elmélkedés segíthetnek abban, hogy a belső békénket megtaláljuk, és így önmagunkhoz is közelebb kerüljünk. Az énidő lehetőséget ad arra is, hogy átgondoljuk az eddigi eredményeinket, meghatározzuk a következő időszak céljait, és lejegyezzük a friss ötleteinket.

VII. Lassuljunk le!

A természet közelsége, a víz, a hegyek látványa megnyugtató hatással vannak az emberi elmére. A kirándulások, az esti séták, a pihentető alvások segíthetnek abban, hogy lelassuljunk és feltöltődjünk energiával.

VIII. Legyünk hálásak!

Estenként lefekvés előtt gondoljuk végig, miért lehetünk hálásak. Akár a gyerekünk öröme, de még egy különleges formájú kagyló vagy kavics is segíthet abban, hogy pozitívan lássuk az életet és megtaláljuk az örömöt az apró dolgokban is. (Forrás: HRPOWER)

Fotó: freepik.com


Vissza

Multi-Pay Zrt.

Székhely:
1022 Budapest, Bimbó út 18.

Ügyfélszolgálat:
(06 1) 210 9797

Telefon:
(06 1) 210 9774


E-mail cím:
multi-pay@multi-pay.hu

Bankszámlaszám:
10702019-65910144-51100005

Adatkezelési tájékoztató
Copyright © Multi-Pay Zrt. Minden jog fenntartva.
map0_0 map1_off map2_off map3_off map4_off map5_off map1_on map2_off map3_off map4_off map5_off map0 map2_on map1_off map3_off map4_off map5_off map0 map3_on map1_off map2_off map4_off map5_off map0 map4_on map1_off map2_off map3_off map5_off map0 map5_on map1_off map2_off map3_off map4_off map0 map0_0 map1_off map2_off map3_off map4_off map5_off