A pontgyűjtési opció kevés a vevőcsalogatáshoz (2017.05.01)
A fogyasztók racionális kötődésénél erősebb kapocs lehet az érzelmi függőség, amit egy jobb ajánlattal nehéz elszakítani. A pszichológiai elköteleződést a vállalatról kialakult kép (cégmárkának) és a fogyasztói élmények is erősítik. A Multi-Pay® törzsvásárlói programja, a Hűséges vagyok az utóbbihoz tud hathatósan hozzájárulni prepaid (feltölthető) ajándék- vagy hűségkártya bevezetésével (Érvek és tények a hűségprogram mellett).
De vajon a vásárlási döntéseket mennyire befolyásolják a lojalitásprogramok? Olvasóink áprilisi kérdésünkre adott válaszai szerint nagyon. Nem reprezentatív felmérésünk szerint a lojalitásprogramokban megjelenő árkedvezmény sokakat vásárlásra ösztönöz, de önmagában kevés ahhoz, hogy becsábítsa a vevőket az üzletbe. Ügyfélélmény-kutatások szerint ehhez a vevőknek azt is érezniük kell, hogy adott boltban, szolgáltatónál megbecsülik: személyesen megszólítják, elismerik, díjazzák, csapattagként kezelik. A Multi-Pay® loyalitás kártyaprogramja erre is teret ad.
A kérdésre adott válaszok az alábbiak szerint alakultak
a) Igen. A lojalitáskártyák legfontosabb előnye számomra a kereskedők által kínált árkedvezmény. 33,3% b) Attól függ. Ha az általam amúgy is kedvelt üzlet kínál ilyet, igen, de csak a pontgyűjtés kedvéért nem megyek be egy boltba. 55,5% c) Nem. Engem ne akarjanak marketingeszközökkel befolyásolni és vásárlásra bírni! 11,1%
Köszönjük, hogy válaszaival segítette a munkánkat.