Termékek, amelyek reneszánszukat élik és akár Multi-Pay® kártyával is megvásárolhatóak (2020.02.01)
Melyek a legjobban és melyek a legkevésbé keresett műszaki cikkek? Az egyik hazai kereskedőlánc utánajárt és a tavalyi eredmények alapján az idei évre is jósoltak. Azok a multipayes kártyatulajdonosok, akiknek a műszaki zseb- vagy az ajándékegyenlegük pozitív, országosan számtalan helyen beszerezhetik az idei slágertermékeket.
A műszaki cikkek piaca az egyik leggyorsabban változó terület az értékesítésben, évről-évre jelennek meg új trendek és áldoznak le korábbi slágertermékeknek, nem volt ez másként a tavalyi évben sem. Az Euronics Műszaki Áruházlánc, mint a hazai piac meghatározó szereplője, és a legnagyobb bolthálózattal rendelkező műszaki kiskereskedő, az elmúlt év adatait a korábbiakhoz hasonlítva mutatja be, milyen volt 2019, és milyen lehet 2020.
2019 nagy nyertesei
2019 takarítás szempontjából az akkumulátoros állóporszívókról és a robotporszívókról szólt. Utóbbiból majdnem kétszer annyi fogyott, mint egy évvel korábban (191%), míg az állóporszívók a hagyományos, gégecsöves társaikat szorították meg az eladási listákon. A szélsőséges időjárás miatt a hűtő-, fűtőkészülékek piacán is jelentős keresletnövekedést regisztrált az áruházlánc, ezekből másfélszer annyi fogyott, mint 2018-ban.
A tavalyi évben nagyon sokan döntöttek az egészségesebb életmód, illetve az aktivitásuk nyomonkövetése mellett, ezt igazolja az aktivitásmérők és okosórák kiemelkedő kereslete, két és félszer (244%) több fogyott belőlük tavaly a korábbi évhez képest. Az okosotthon kiegészítői még ennél is jobban teljesítettek, az árbevételi változás 281 százalékos volt. Mindezeket a cikkeket bizonyos üzletekben – például a Spar hipermarketekben, a Tescoban, a Media Markt üzleteiben, a Praktikerben vagy a Coop boltokban – Multi-Pay® kártyával is meg lehet vásárolni, amennyiben a csekély értékű ajándék, a műszaki cikk vagy az ajándék alszámlán rendelkezésre áll a szükséges egyenleg. Ezt a www.multi-pay.hu oldalon a kártyaszám és a születési dátum megadásával a nap 24 órájában ellenőrizheti.
A 2020-as adószabályok alapján a vállalatok 38,35%-os adózással évente egyszer, a minimálbér 10%-áig adhatnak csekély értékű ajándékjuttatást munkavállalóiknak, amelyből akár a vágyott műszaki cikk is beszerezhető. Az évi egyszeri 16 100 forintos juttatás akár a munkavállaló közeli hozzátartozója számára is adható multi-pay kártyán ugyanilyen feltételekkel. A multipayes csekély értékű ajándék-juttatásról bővebb információkat ITT olvashat.
2019 nagy vesztesei
Ahogy a mobilinternet egyre inkább megfizethető, az okostelefonok egyre több memóriával rendelkeznek és egyre jobb képeket készítenek, úgy szorítanak ki más termékeket a piacról, és ennek leginkább az önálló navigációs eszközök itták meg a levét: 2019-ben már csak a ’18-as forgalom 66 százalékát hozták ezek az eszközök, de a kompakt fényképezők iránti kereslet is 19 százalékkal csökkent.
Tavaly az új televíziók iránt is kisebb érdeklődés mutatkozott, főleg a 25” alatti készülékek kerültek ki a vásárlói fókuszból, forgalom tekintetében ezek a megelőző évhez képest csak 70 százalékot értek el, de az ennél nem sokkal nagyobb, 25”-32”-es képátlójú tévékből is kevesebb fogyott. Ezzel szemben a nagyobb televíziók iránt nőtt a kereslet. A tévéeladásokat a nagy sportesemények, illetve a technológiai áttörések növelik meg jelentősen, 2019 ebből a szempontból érthetően csökkenést hozott, míg az idei évben jelentős növekedésre számít az Euronics. Az általános trend szerint egyre nagyobbak az otthonokban található kijelzők, a korábban slágernek számító 25-32”-es kategória mára már csak a második, harmadik számú készülék szerepét tölti be egyre több háztartásban.
Mit várhatunk 2020-tól?
Az idei évben rengeteg fontos sporteseményt rendeznek meg, ilyen a múlt hónapban véget ért vízilabda-Európa-bajnokság és a férfi kézilabda-EB, vagy a májusi úszó-EB, a labdarúgó-EB és a XXXII. nyári olimpiai játékok. Az ilyen sportos években mindig erősödnek a tévéeladások. Emellett az összekapcsolt, hálózatra köthető műszaki cikkek iránti kereslet is tovább nő majd idén, így az okosotthon kiegészítői és a viselhető eszközök eladásai is tovább javulnak majd – mondta Fazekas Bálint, az Euronics nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatója.
„Bár a tabletpiac nem hozza a várt számokat globálisan, emiatt sok gyártó hátat fordított a kategóriának, Magyarországon továbbra is van igény ezekre az okostelefonoknál nagyobb, de laptopoknál jóval hordozhatóbb eszközökre az elmúlt évek tapasztalata alapján. A klímaváltozás ellen tenni akarók tábora egyre gyarapszik, ennek megfelelően a gyártók is egyre jobb hatékonysággal üzemelő gépeket alkotnak. 2020 legnagyobb változása nem is feltétlenül a termékek összetételében, sokkal inkább abban lesz tapasztalható, hogy az emberek olyan gépeket keresnek majd, melyek a lehető legkisebb mértékben járulnak hozzá az ökológiai lábnyomuk növeléséhez – tette hozzá Hunyady László, az Euronics marketing- és értékesítési igazgatója.