Kérdezze meg munkavállalóit a juttatási palettáról! (2020.01.01)
A HR-esek 71%-a gondolta azt, hogy megfelelő a juttatási csomag, miközben a munkavállalóknak csupán 48%-a. Ismerős a probléma? Fontos, hogy visszajelzéseket kérjünk munkatársainktól, mert csalóka lehet, ha a HR-esek vagy a felsővezetők saját érzékelésükre hagyatkoznak.
„A világ vezető vállalatainak 71%-a rendszeresen vizsgálja az üzleti eredmény és a dolgozói elköteleződés közötti kapcsolatot” – idézi a HR Portál cikke Alina Gogunovát, a Korn Ferry Hay Group moszkvai csoportvezetőjét. A szakember az SAP által szervezett Digital Experience konferencián ismertette a Korn Ferry kutatását, amely szerint a hierarchiában lefelé haladva egyre kevesebben vannak tisztában azzal, hogy az ő munkájuk mit jelent a vállalat eredményeiben. Gogunova úgy látja, a dolgozói elköteleződésre nagy hatással van a cég által gyártott termékbe, szolgáltatásba vetett hit. Ha a dolgozók büszkék erre, nagyobb arányban elkötelezettek. Szintén lényeges elem, hogy jól érzi-e magát a csapatban, mennyire tartja magát a kollektíva szerves részének. A Multi-Pay® munkáltatói partnerei körében szerzett tapasztalatai szerint ezt többek között a teljesítmény elismerésére alkalmas cafeteriarendszer tudja erősíteni.
A salary.com felmérése is meglepő eredményt hozott. A HR-esek 69%-a szerint elkötelezettek a munkavállalók, míg utóbbiaknak csak 34%-a vallotta annak magát. A HR-esek 71%-a gondolta azt, hogy megfelelő a juttatási csomag, miközben a másik oldalnak csupán 48%-a. A Korn Ferry kutatás is rávilágít a szakadékr: „a HR menedzserek 76%-a úgy látja, hogy ügyfélközpontú a cég, miközben a saleseseknek csak 55%-a vélekedik így. A fehérgallérosok 63%-a érzi azt, hogy hasznosak a vezetői visszajelzések, míg a kékgallérosok 49%-a mondta ugyanezt. Amikor a felsővezetők ezeket a különbségeket látják, szinte sokkot kapnak,nem hiszik el, hogy ennyire más a dolgozók véleménye. Kis eltérések még beleférnek, 10–30%-os különbségek már nem” - tette hozzá Gogunova.
Az érzékelési szakadék (Forrás: salary.com felmérés)
Barrie Crow, az SAP HR felhő megoldásért felelős kelet-közép-európai vezetője szerint az Y és a Z generáció szeret visszajelzést adni, igényli azt, hogy rendszeresen kikérjék a véleményét. Egy ilyen online szondán a valósághoz közelebbi válaszok születhetnek, mint távozáskor egy személyes exitinterjún – jegyezte meg a konferencián. (A teljes cikket ITT olvashatja a HR Portálon.)
Érdemes a juttatási rendszerrel kapcsolatosan is kikérni a munkatársak véleményét, lehetőleg még az év első hónapjában, hogy ha kell, módosítani lehessen a kínálatot. Azt számos kutatás alátámasztja, hogy a bér nem helyettesíti a béren felüli juttatásokat, azonban valódi elköteleződést, elégedettséget csak az a juttatás vált ki, amelyik valós dolgozói igényt elégít ki. Nem elég, ha a cégnek „megéri” adózási szempontból vagy kevés vele az adminisztrációs kötelezettség, és ezért kényelmes a HR-nek, a lényeg, hogy a munkavállaló a törődést, a munkája elismerését érezze a juttatás hátterében.
Amennyiben szakértőre lenne szüksége az optimális juttatási csomag kialakításához, kérje a Multi-Pay® segítségét. Igény esetén keresse Koleszár Évát a multi-pay@multi-pay.hu e-mail-címen.