Jön a célzott biztosítás! (2019.12.01)

Januártól szolgáltatásalapú egészségbiztosítást is adhatnak munkáltató partnereink munkatársaiknak multipayes egészségpénztári támogatással. A 38,35%-kal adózó juttatás akár a cafeteriarendszerbe is beilleszthető vagy nyújtható azon kívül, béren felüli juttatásként.

Az eddig megismert adószabályok szerint az egészségpénztárba fizetett munkáltatói juttatások adózásában 2020-ban sem lesz változás: a munkáltatói tagdíj-kiegészítés bérként adózik, de a pénztártag a munkáltatói befizetés után is jogosult lesz a 20%-os adójóváírásra, míg a célzott támogatás adóvonzata továbbra is 38,35%.

A Multi-Pay® stratégiai partnerei, a Patika és Új Pillér Egészségpénztár az eddigi célzott támogatással adható csomagok mellett januártól új szolgáltatásként vezeti be a szolgáltatásalapú egészségbiztosítást. Több biztosítási csomag közül választhatnak a cégek, amelyek így minden munkavállalójuk számára megtalálhatják a legkedvezőbbet. A biztosított munkavállalók egészségügyi ellátásáról külön betegút-szervező gondoskodik.

Biztosítási csomagok igény szerint havi 3000–10 000 forint között

Az általuk kínált csomagokban megtalálható a 24 órás orvosi call-center, a szűrővizsgálat (akár évente), a második szakorvosi vélemény, fedezetet nyújtanak járóbeteg ellátásokra különböző értékhatárig akár korlátlan felhasználási területtel, diagnosztikára és laborvizsgálatokra, nagy értékű diagnosztikára és egynapos sebészeti beavatkozásra. Van konstukció, amely az előzménybetegségekre is nyújt szolgáltatást vagy tartalmaz pszichológiai tanácsadást.

Hogyan adhatok célzott biztosítást?

A munkáltatók a már idén jól bevált, kevés adminisztrációval járó célzott támogatási modell szerint nyújthatják munkavállalóiknak a biztosítási szolgáltatást is. Arra is van lehetőség, hogy az eddigi célzottan adott pénztári juttatás mellé kínáljanak biztosítást a munkatársak egy részének vagy mindenkinek, vagy új munkavállalókat vonjanak be a támogatottak körébe. Minden esetben szükség van érvényes támogatói szerződésre.

Mint minden célzott támogatást, a biztosítást is csak a pénztárban tag munkavállalók kaphatják, akik elfogadják a pénztár működési alapszabályát. Ezen felül a támogatásban részesülőknek alá kell írniuk a Biztosítotti nyilatkozatot, amely lehetővé teszi, hogy a szükséges adataikat átadjuk a biztosítónak, illetve az ellátásszervezőnek. Igény esetén a nyilatkozatok kitöltéséhez és a pénztári beléptetéshez biztosítunk segítséget.

A vállalatnak minden hónap 20-áig kell elküldenie számunkra az online bevallást, amely tartalmazza a biztosított nevét és adóazonosítóját, valamint a számára igényelt biztosítási csomag megnevezését. Ennek alapján a pénztár díjbekérőt küld, amely a biztosítási díjon felül tartalmazza a 6%-os pénztári jutalékot.

A munkavállaló követő hónap 1-től válik biztosítottá és tudja igénybe venni a szolgáltatást. Egészségi problémáját munkanapokon 8.00–20.00 óra között tudja telefonon bejelenteni az ügyfélszolgálaton, ahol válaszolnak a kérdéseire és megszervezik, hogy a lehető leggyorsabban kapjon időpontot a megfelelő magánegészségügyi szolgáltatóhoz. Bizonyos esetekben online időpontfoglalásra is van lehetőség.

A juttatás minden 16–65 év közötti pénztártag munkavállaló számára nyújtható, és a munkáltatón keresztül a pénztártagok által megjelölt 2–65 éves korú szolgáltatásban részesülő kedvezményezett – közeli hozzátartozó – is jogosult a biztosításra.

Miért éri meg?

A szolgáltatásalapú egészségbiztosítással rendelkező munkavállalók gyorsabban és rögtön a számukra szükséges orvosi ellátáshoz juthatnak. A munkáltató pedig elvárhatja, hogy a vizitre ne a munkaidőben kerüljön sor. Az egészségbiztosítás által kínált szűrővizsgálatok révén pedig idejében kiszűrhető a baj, így a munkavállaló kevesebb időt lesz kénytelen betegállományban tölteni és gyorsabban visszatér a munkába.

A juttatás a kedvező adózása miatt megtakarítást is jelent a bérhez képest. 10 ezer forintos havi díj esetén akár 4000 forintot is spórolhat a cég dolgozónként. Nem utolsó sorban pedig jelentősen erősödhet a munkavállalói lojalitás, hiszen ha valaki elmegy a cégtől, megszűnik a biztosítása.

Megtakarítás: havonta munkatársanként akár 4000 forint

További információért kérjük, keresse Pálffy Brigittát a munkaltato@patikapenztar.hu e-mail címen.

Természetesen, a dolgozók körében idén bevált, gyógyszer- és gyógyászati segédeszköz-vásárlásra, egészségügyi szolgáltatásra vagy bármely önsegélyező támogatásra nyújtott célzott csomagokat továbbra is változatlan feltételekkel adhatja munkatársainak a Multi-Pay-en keresztül.

Fotó: pexels.com


Vissza

Multi-Pay Zrt.
Székhely:
1022 Budapest, Bimbó út 18.
Ügyfélszolgálat: (06 1) 210 9797
Telefon: (06 1) 210 9774
E-mail cím:
multi-pay@multi-pay.hu
Bankszámlaszám:
10702019-65910144-51100005
Copyright © Multi-Pay Zrt. Minden jog fenntartva.
map0_0 map1_off map2_off map3_off map4_off map5_off map1_on map2_off map3_off map4_off map5_off map0 map2_on map1_off map3_off map4_off map5_off map0 map3_on map1_off map2_off map4_off map5_off map0 map4_on map1_off map2_off map3_off map5_off map0 map5_on map1_off map2_off map3_off map4_off map0 map0_0 map1_off map2_off map3_off map4_off map5_off