Jó hír! Több egészséges élelmiszer lesz a polcokon (2019.08.01)
Az elmúlt öt évben 18-ról 31%-ra nőtt a fogyasztók körében azok aránya, akik nagy jelentőséget tulajdonítanak annak, hogy egészséges és fenntartható életet folytassanak. Igaz, a felmérés Németországban készült, de a trend globálisan is érvényes.
A ZDF német közszolgálati televízió honlapja a GfK piackutató eredményeire hivatkozva azt írja, hogy lassan „kötelező elem” lesz a kiskereskedők számára, hogy egészséges és társadalmilag felelős termékeket is kínáljanak a fogyasztóknak, főleg a középosztályhoz és a felsőbb társadalmi rétegekhez tartozó vásárlóik megtartása érdekében.
Szerencsére bővül az egészséges élelmiszerkínálat a hazai áruházakban is, ahol sok kasszában fizethetünk Multi-Pay® kártyával az ételfogyasztási alszámláról (az elfogadóhelyek aktuális listáját ITT találja). Figyelem! A szakképzésben résztvevő tanulók számára kibocsátott Multi-Pay® kártyára feltöltött összeget a szerződéses elfogadóhelyeken kizárólag fogyasztásra kész hideg- és meleg ételre lehet költeni!
A multipayes egészségpénztári megtakarítás terhére is vásárolhatunk egészséges menüt: a gluténmentes termékek tartoznak az elszámolható kategóriába.
Ha cukormentes, kelendőbb
A GfK adatai szerint a legújabb fogyasztói trend az, hogy egyre több vásárló fordul a cukormentes, kalóriaszegény élelmiszerek felé, mivel legtöbben az élelmiszerek cukortartalmát tekintik elsődleges információnak arra vonatkozólag, hogy egy termék egészséges-e. Nem véletlen, hogy Németországban a nagy élelmiszerláncok közül néhányan, például Lidl és a Rewe hosszú ideje csökkenti saját márkás termékei cukor- és sótartalmát.
A nagy üdítőital-gyártók is egyre több cukormentes terméket kénytelen piacra dobni a kereslet növekedése miatt (a cukros üdítők egészségkárosító hatásáról ITT olvashat). „Tartós és erőteljes trendet tapasztalunk a kalóriaszegény és kalóriamentes termékek irányába” - erősítette meg a ZDF-nek Detlef Gross, az Alkoholmentesital-gyártók Gazdasági Szövetségének vezetője.
Az egyértelmű trend miatt a nagy élelmiszeripari konszernek és édességgyártók, köztük a Nestlé, a Danone, a Dr. Oetker, a Haribo mind stratégiaváltásra, termékeik cukortartalmának csökkentésére készülnek, és új „light” változatok piacra dobását tervezik a csokoládétól kezdve a joghurton és pudingon át a gumicukorig – írja a ZDF.
Trendi a hús- és alkoholmentes is
A tudósításból kiderül, hogy a Német Ökológiai Élelmiszer-szövetség adatai szerint tavaly a németországi fogyasztók csaknem 11 milliárd eurót költöttek biotermékekre, 5,5%-kal többet, mint egy évvel korábban. Már a diszkontáruház-láncok, így például az Aldi és a Lidl is felfedezték maguknak ezt a piacot, és minél nagyobb szeletet szeretnének belőle kihasítani. A vegetáriánus termékekre is nő a kereslet: a Rügenwalder húsipari vállalat például 2014 óta árul húsmentes termékeket, és ma már bevételének 30%-a ebből származik, hamarosan pedig az arány a 40%-ot is elérheti. A ZDF arra is kitér, hogy amikor a Lidl kínálatában megjelent a Beyond Meat hamburger, amely zöldborsóból előállított fehérjéből és céklából készült, olyan gyorsan elkapkodták, hogy a két héttel későbbi, újabb szállítmány érkezéséig üresen álltak a polcok a boltban.
Az alkoholmentes söröket is egyre többen társítják a sportosabb és egészségesebb életmóddal, miután feleannyi kalóriát tartalmaz, mint a hagyományos sör. Ez az oka annak, hogy mára 500 fajta alkoholmentes sör kapható a sörnagyhatalom Németország piacán. Az ilyen termékek piaci részesedésre elérte a 7%-ot, és iparági becslések szerint hamarosan 10%-ra emelkedik, míg a hagyományos sörök utáni kereslet egyre csökken.