Jó hír! Több egészséges élelmiszer lesz a polcokon (2019.08.01)

Az elmúlt öt évben 18-ról 31%-ra nőtt a fogyasztók körében azok aránya, akik nagy jelentőséget tulajdonítanak annak, hogy egészséges és fenntartható életet folytassanak. Igaz, a felmérés Németországban készült, de a trend globálisan is érvényes.

A ZDF német közszolgálati televízió honlapja a GfK piackutató eredményeire hivatkozva azt írja, hogy lassan „kötelező elem” lesz a kiskereskedők számára, hogy egészséges és társadalmilag felelős termékeket is kínáljanak a fogyasztóknak, főleg a középosztályhoz és a felsőbb társadalmi rétegekhez tartozó vásárlóik megtartása érdekében.

Szerencsére bővül az egészséges élelmiszerkínálat a hazai áruházakban is, ahol sok kasszában fizethetünk Multi-Pay® kártyával az ételfogyasztási alszámláról (az elfogadóhelyek aktuális listáját ITT találja). Figyelem! A szakképzésben résztvevő tanulók számára kibocsátott Multi-Pay® kártyára feltöltött összeget a szerződéses elfogadóhelyeken kizárólag fogyasztásra kész hideg- és meleg ételre lehet költeni!

A multipayes egészségpénztári megtakarítás terhére is vásárolhatunk egészséges menüt: a gluténmentes termékek tartoznak az elszámolható kategóriába.

Ha cukormentes, kelendőbb

A GfK adatai szerint a legújabb fogyasztói trend az, hogy egyre több vásárló fordul a cukormentes, kalóriaszegény élelmiszerek felé, mivel legtöbben az élelmiszerek cukortartalmát tekintik elsődleges információnak arra vonatkozólag, hogy egy termék egészséges-e. Nem véletlen, hogy Németországban a nagy élelmiszerláncok közül néhányan, például Lidl és a Rewe hosszú ideje csökkenti saját márkás termékei cukor- és sótartalmát.

A nagy üdítőital-gyártók is egyre több cukormentes terméket kénytelen piacra dobni a kereslet növekedése miatt (a cukros üdítők egészségkárosító hatásáról ITT olvashat). „Tartós és erőteljes trendet tapasztalunk a kalóriaszegény és kalóriamentes termékek irányába” - erősítette meg a ZDF-nek Detlef Gross, az Alkoholmentesital-gyártók Gazdasági Szövetségének vezetője.

Az egyértelmű trend miatt a nagy élelmiszeripari konszernek és édességgyártók, köztük a Nestlé, a Danone, a Dr. Oetker, a Haribo mind stratégiaváltásra, termékeik cukortartalmának csökkentésére készülnek, és új „light” változatok piacra dobását tervezik a csokoládétól kezdve a joghurton és pudingon át a gumicukorig – írja a ZDF.

Trendi a hús- és alkoholmentes is


Vissza

Multi-Pay Zrt.
Székhely:
1022 Budapest, Bimbó út 18.
Ügyfélszolgálat: (06 1) 210 9797
Telefon: (06 1) 210 9774
E-mail cím:
multi-pay@multi-pay.hu
Bankszámlaszám:
10702019-65910144-51100005
Copyright © Multi-Pay Zrt. Minden jog fenntartva.
map0_0 map1_off map2_off map3_off map4_off map5_off map1_on map2_off map3_off map4_off map5_off map0 map2_on map1_off map3_off map4_off map5_off map0 map3_on map1_off map2_off map4_off map5_off map0 map4_on map1_off map2_off map3_off map5_off map0 map5_on map1_off map2_off map3_off map4_off map0 map0_0 map1_off map2_off map3_off map4_off map5_off