Az egészségcélú juttatás nem adózási kérdés (2019.05.01)

Az 1. Magyar Cukor Manufaktúra Kft. évek óta a Multi-Pay® Zrt. szolgáltatásait kihasználva biztosítja munkavállalói számára a cafeteriajuttatásokat. A hagyományos és speciális cukorfajták csomagolására és forgalmazására szakosodott vállalat vezetősége január óta egészségpénztári célzott támogatást ad minden dolgozójának.

Az 1998-ban alapított vállalkozás vezetősége számára mindig is fontos szempont volt, hogy a munkavállalók szeressenek náluk dolgozni és minden támogatást megkapjanak a nyugodt munkavégzéshez. A menedzsment a cafeteriára vonatkozó szabályozás megváltozása kapcsán sem akarta, hogy a dolgozók elessenek a hosszú évek alatt megszeretett egészségcélú juttatásoktól.

– Ez egyrészt az üzleti etikánk része, másrészt azt szeretnénk, hogy a munkatársaink egészségesek legyenek, és sokáig akarjanak a cégnél dolgozni – mondja Németh Bernadett, a Cukormanufaktúra HR vezetője.

A cég 10 éve rendszerbe foglalta a juttatásait, egyrészt hogy mindenki egyformán részesüljön a támogatásból, másrészt, hogy a cafeteriarendszerrel a vezetőség számára is átláthatóbb legyen a juttatási politika. Azóta több ízben változtak az adótörvények, de nem változott a vállalat által havonta juttatásokra szánt bruttó összeg, amelyet a dolgozók szabadon oszthatnak fel az egyes lehetőségek között.

– Nem szerettük volna korlátozni az összeg felhasználását, azt azonban fontosnak tartottuk, hogy a vállalat prioritásai is megjelenjenek a kollégák döntésében. Ezért minden évben a nyilatkoztatáskor edukációs céllal tájékoztatót is tartunk. Ezen elmondjuk, hogy melyik elemnek milyen haszna lehet, hogy mik a rövid- és mik a hosszú távon várható előnyei és megmutatjuk adott juttatás ár-érték arányát. Például azt, hogy ha nem vigyáz magára és nem költ az egészségére, betegen sem nálunk, sem máshol nem tud dolgozni. Ha úgy látjuk, hogy valakinek további magyarázatra van szüksége, erre is megteremtjük a lehetőséget – magyarázza Németh Bernadett.

Mivel a Multi-Pay® Zrt. partnerpénztárait, a Patikapénztárat és az Új Pillér Egészségpénztárat a dolgozók évek óta ismerték és szerették, nem jelentett problémát, hogy 2019 év elején a pénztárakba fizetett célzott támogatás választását a vállalat kötelezővé tette, hogy a HR stratégia részét képező egészségcélú juttatás mindenképp továbbéljen a kedvezőtlen adókörnyezet ellenére. A tudatosan kialakított vállalati egészségprogramnak két eleme van: a megelőzést és a rekreációt szolgáló, havi 5000 forintos egészségpénztári célzott támogatás, amelyet a munkavállalók gyógyszerre és gyógyászati segédeszközre költhetnek, és az egészségbiztosítás, amely a betegségek időben történő felfedezését és a hatékonyabb gyógyulást teszi lehetővé.

– Már 2018-ban kialakítottuk a kétpilléres egészségcélú juttatást, 2019-től pedig kötelezővé tettük ezt a két elemet. Az eddigi tapasztalatok szerint a munkavállalóink számára értéket jelent a munkáltatói gondoskodás, és kivétel nélkül kihasználják a juttatásokkal elérhető előnyöket. A munkavállalóink maguk is rendszeresen befizetnek az egészségpénztári számlájukra, ha nagyobb összeget szeretnének költeni, és akkor is, ha épp a vásárláskor nem áll rendelkezésükre elegendő keret. Velem is előfordult már, hogy szemüvegvásárláskor kevés volt a célzottan rendelkezésre álló keretem, ezért gyorsan átutaltam a hiányzó összeget az egyéni számlámra és kifizettem a szemüveget az egészségkártyámmal. Az éves tájékoztatás során az ilyen gyakorlati tudnivalókra is nagy hangsúlyt helyezünk. Mivel ötvenöten vagyunk, arra is jutott idő, hogy mindenkivel, egyesével átbeszéljük az egyéni befizetés előnyeit, például azt, hogy az állam 20 százalék személyi jövedelemadó-visszatérítéssel ösztönzi az öngondoskodást.

Németh Bernadett úgy véli, a nagyon bizonytalan gazdasági és jogszabályi környezetben is muszáj fenntartani a juttatási rendszert, hiszen az már beépült a javadalmazási struktúrába. A vállalatnak nem feladata és nem is szeretné nagytestvérként figyelni a munkatársait, mégis fontos számára, hogy bizonyos értékek beépüljenek a dolgozók mindennapjaiba.

– Nem ugyanaz a hatása a fizetésemelésnek és az egészségcélú juttatásnak, utóbbi hozzáadott értéke lényegesen magasabb, mint a készpénzé. Úgy látjuk, az értéktöbbletért a munkatársaink is hálásak, ezért – akármerre változik az adózási rendszer – mindenképp ragaszkodni fogunk a már jól bevált juttatási rendszerünkhöz.


Vissza

Multi-Pay® Zrt.
Székhely:
1022 Budapest, Bimbó út 18.
Ügyfélszolgálat: (06 1) 210 9797
Telefon: (06 1) 210 9774
E-mail cím:
multi-pay@multi-pay.hu
Bankszámlaszám:
10702019-65910144-51100005
 
Mg Főzi Főzelékgyár
ételfogyasztás
Budapest
Campona Bevásárlóközpont
I. emelet
Copyright © Multi-Pay Zrt. Minden jog fenntartva.
map0_0 map1_off map2_off map3_off map4_off map5_off map1_on map2_off map3_off map4_off map5_off map0 map2_on map1_off map3_off map4_off map5_off map0 map3_on map1_off map2_off map4_off map5_off map0 map4_on map1_off map2_off map3_off map5_off map0 map5_on map1_off map2_off map3_off map4_off map0 map0_0 map1_off map2_off map3_off map4_off map5_off