Jobban élünk, de nem élünk jól (2019.03.01)

A Nielsen által készített globális felmérés szerint Magyarországon a megkérdezettek több mint felének (54%) csupán az alapvető megélhetésre elég a pénze. Európában ez 48%, a világátlag pedig 32%. Nem véletlen, hogy sok munkáltató döntött úgy, hogy a tavaly még a cafeteriarendszerben kínált juttatások egy részét a megemelkedett adóteher ellenére feltölti a Multi-Pay® kártyára.

Az idei adószabályok szerint a Multi-Pay® kártya csekély értékű ajándék zsebére évente egyszer a minimálbér 10%-áig tölthetnek fel a munkáltatók 40,71%-os adózással, de korlátlan összeget fizethetnek be az ajándék alszámlára a bérrel megegyező közteherrel. Bár látszólag így a juttatás pont annyiba kerül, mint a bér, mégis sok cég döntött úgy, a már megszokott pluszt továbbra is felkínálja a munkavállalóinak, akik így nemcsak fizetést kapnak, hanem a vállalat minden hónapban hangot ad annak, hogy fontos számára munkavállalói teljesítménye, jólléte.

Az ajándék címén kapott összegből a munkavállalók bármire költhetnek, amire szükségük van a mindennapokban. A széles multipayes elfogadó hálózatnak köszönhetően pedig semmilyen korlátot nem jelent az, hogy az összeg a Multi-Pay® kártyával költhető és nem a hagyományos bankkártyával.

Az alapvető megélhetésre futja, de többre nem

A magyarok közel fele (46%) úgy véli, jobban áll anyagilag, mint öt évvel korábban, ezzel pedig jócskán rávernek a 37%-os európai átlagra – mutat rá a Nielsen friss felmérése. De a magyarok csupán 2%-a nyilatkozott úgy, hogy pénzét szabadon költheti, ez az európai átlag csupán egyötöde, és jócskán elmarad a globális 15%-tól is. Magyarországon a megkérdezettek több mint felének (54%) csupán az alapvető megélhetésre elég a pénze (Európában ez 48%, a világátlag pedig 32%).

Globálisan általában optimista a lakosság

„Bár a fogyasztók stabilabbnak látják anyagi helyzetüket, ehhez nem társul felelőtlen költekezés – mondta Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen Magyarország ügyvezető igazgatója. – A hazai fogyasztók számára, amikor vásárlásra kerül a sor, az ártudatosság – a kedvező ár-érték arány és általában az alacsony árak keresése – továbbra is fontos szempont. A kiskereskedelmi szcéna átalakulása a fogyasztói magatartásban is új trendeket rajzol ki, ami a költéseikben és a keresett kategóriákban tükröződik leginkább.”

100-ból 42 magyar fogyasztó, saját bevallása szerint, többet költ élelmiszerre, mint öt évvel ezelőtt. Háztartási vegyi árura és kozmetikumokra közel harmadannyian fordítanak több pénzt. Ezen felül több megy el a rezsire és drágábbnak érezzük a lakbérre/jelzálogkölcsönre fordított összeget is. Az európai átlagfogyasztó szintén többet költ (+39%) élelmiszerre, rezsire (+33%), háztartási vegyi árura (+27%), albérletre/jelzálogkölcsönre (+25%) és elektronikai eszközökre (+25%).


Vissza

Multi-Pay® Zrt.
Székhely:
1022 Budapest, Bimbó út 18.
Ügyfélszolgálat: (06 1) 210 9797
Telefon: (06 1) 210 9774
E-mail cím:
multi-pay@multi-pay.hu
Bankszámlaszám:
10702019-65910144-51100005
 
Mg Főzi Főzelékgyár
ételfogyasztás
Budapest
Campona Bevásárlóközpont
I. emelet
Copyright © Multi-Pay Zrt. Minden jog fenntartva.
map0_0 map1_off map2_off map3_off map4_off map5_off map1_on map2_off map3_off map4_off map5_off map0 map2_on map1_off map3_off map4_off map5_off map0 map3_on map1_off map2_off map4_off map5_off map0 map4_on map1_off map2_off map3_off map5_off map0 map5_on map1_off map2_off map3_off map4_off map0 map0_0 map1_off map2_off map3_off map4_off map5_off