Augusztus végén, szeptember elején bizonyos áruházakban akár négyszeresére bővülhet a tanszerek forgalma. Sok üzletben akciókkal segítik, hogy több pénz maradjon a családok pénztárcájában, de az iskolakezdés okozta kiadások terhét mérsékelheti a munkáltató is a már jól bevált iskolakezdési támogatással.
A Multi-Pay® egyik legrégebbi partnere, az INTERSPAR áruházlánc – alkalmazkodva a fokozott kereslethez, és a változó vásárlói igényekhez – idén a megszokott és kedvelt márkák mellett nagyobb választékban kínál magasabb árfekvésű, kiemelkedő minőségű termékeket. Ezekért természetesen szintén fizethetünk a multipayes iskolakezdési alszámláról, hiszen ezekben a hetekben minden fillér számít!
Mindent egy helyen
Az INTERSPAR-okban mindent be lehet szerezni – a szeptember 12-ig érvényes a „Sulira készen!” című szezonális katalógusban még a testnevelés órákhoz, délutáni edzésekhez kellő, kedvezményes árú sportruházat is megtalálható! –, ami az iskolakezdéshez szükséges, az iskolatáskáktól kezdve a papír-írószer termékeken át az elektronikai eszközökig. A SPAR szupermarketeket augusztus elején töltötték fel iskolaszezonos termékekkel, elsősorban tűzött és spirál füzetekkel, valamint alapvető iskolaszerekkel.
„A SPAR Magyarország nagy figyelmet fordít arra, hogy a szezonális termékek a legmagasabb minőségben és a kellő mennyiségben álljanak a vásárlók rendelkezésére. A teljes hálózatunkban 1450 cikkel biztosítjuk a lakosság ellátását. Az iskolakezdés előtti időszakban kibővített választékkal várjuk vásárlóinkat, hogy minden, az iskolakezdéshez kapcsolódó terméket egy helyen meg tudjanak vásárolni” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.
Multipayes iskolakezdési támogatással egyáltalán nem tűnik lehetetlen feladatnak egyszerre eleget tenni a gyerekek vágyainak, a tanárok igényeinek és a pénztárcánk szabta kereteknek. A munkáltató bármekkora összeget biztosíthat a családi pótlékra jogosult – általános és középiskolás gyereket nevelő – szülőknek az iskolakezdési alszámlára utalva, de akár szélesebb körben is biztosíthatja a támogatást az ajándék alszámla feltöltésével. Utóbbi esetben tetszőleges kritériumok alapján munkavállalói csoportot kell alkotnia, és ebben meghatározni a juttatásban részesülőket és a juttatás pontos összegét.
Ebben a bejegyzésben olvashat a részletes feltételekről, és itt találja az egészségpénztári egyenleg terhére elszámolható tanévkezdési költségek listáját is.
És mi lesz jövőre?
Az elfogadott, 2019-re vonatkozó adójogszabályok alapján 2019-ben valószínűleg megszűnik a munkáltatók lehetősége, hogy 40,71%-os adózással hozzájárulhassanak a munkavállalóik tanévkezdésre szánt kiadásaihoz iskolakezdési támogatás formájában. Arra azonban jövőre is lesz lehetőség, hogy évente egyszer, a minimálbér 10%-ig egyes meghatározott juttatásként – azaz ugyancsak 40,71%-os közteher mellett – ajándék címmel adjon támogatást, akár iskolakezdési időszakban.
Az egészségpénztárban tankönyvről, taneszközről, ruházatról, kollégiumi díjról és tandíjról szóló számla elszámolásának sem lesz akadálya, amit 2019-től célzott szolgáltatás formájában támogathat majd a munkáltató.
Mit jelent a pénztári célzott szolgáltatás?
A célzott szolgáltatás révén a munkáltatók a pénztártag alkalmazottai számára, vagy a pénztár támogatója az általa meghatározott pénztártagok számára az adott pénztár alapszabályában, illetve szolgáltatási szabályzatában rögzített szolgáltatások nyújtását (Öpt. 12/A §) támogathatja. A célzott szolgáltatásra befizetett összeg olyan adomány, amely után 2019-ben a január 1-től továbbra is hatályos szociális hozzájárulási adót figyelembe véve a támogatási összeg 1,18-szorosa 15% és 19,5% – összesen 40,71% – közterhet kell teljesítenie (bérben történő kifizetés esetén a munkáltatót terhelő adó 81,95%) a befizetőnek. A szolgáltatásban részesülő magánszemélyeket nem terheli adókötelezettség az szja-törvény 1. számú melléklet 6.10. pontja szerint.
Jövő év közepétől pedig akár 38,35%-ra mérséklődhet (bérben történő kifizetés esetén a munkáltatót terhelő adó 78,95%) a célzott szolgáltatás adóterhe a kormány által ígért szocho-csökkentés megvalósulásával. A Multi-Pay® munkatársai dolgoznak az új típusú szolgáltatásnyújtás feltételeinek gördülékennyé tételén, hogy 2019. január 1-től fennakadás nélkül biztosítsák a lehetőséget minden vállalatnak, amely számára fontos a munkavállalói jólléte és egészsége.
Ha a célzott szolgáltatással kapcsolatban kérdése lenne, esetleg a jövő évi juttatási rendszer kialakításához szeretne tanácsot kérni, keresse ügyfélszolgálati munkatársainkat munkanapokon a (+36 1) 210 9797-es telefonszámon, vagy a multi-pay@multi-pay.hu e-mail címen.