A legvonzóbb munkahelyen multipayes cafeteria rendszer működik (2018.05.01)
Adott munkahely hosszú távú biztonsága és stabilitása jelentősen felértékelődött a válaszadók körében. Többek között ez derült ki a Randstad Employer Brand Research 2018 felmérés eredményeiből.
A munkahelyválasztást befolyásoló legfontosabb tíz tényező sorrendje nem változott az előző évhez képest. A listavezetők továbbra is a fizetés (75%), a munkahelyi légkör (64%) és a biztos állás (58%). Ugyanakkor leginkább a kellemes légkör, valamint a hatodik helyet elfoglaló rugalmas lehetőségek értékelődtek fel a munkavállalók szemében. Ezzel szemben a munkáltatók a pénzügyi stabilitás és az élen járó technológia alkalmazása terén jeleskednek. „Évek óta mondjuk, hogy a tehetségek bevonzásához a munkáltatóknak azokra a tényezőkre kell helyezniük a hangsúlyt, amelyek a munkavállalók számára fontosak” – emelte ki Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója. „A munkáltatói márka építése nagyon kifizetődő: kétszer annyi minőségi jelentkezőt kap az, akinek jó a márkája, az emberek fele még magasabb fizetés esetén se dolgozna rossz márkájú cégeknél, így nekik összességben 10%-kal több bért kell ugyanazon munkáért fizetniük” – tette hozzá a szakember.
A munkáltatói márka erősítéséhez a dolgozók igénye szerint összeállított cafeteriamenü is hozzájárulhat, persze csak akkor, ha a munkáltató az igényekre válaszoló palettát kínál, amelyből szabadon, az élethelyzetükre szabottan állíthatják össze a dolgozók a havi juttatási csomagot. A rendszer hatékonyságának mérése is fontos visszacsatolás, ahogyan arra Szűts Ildikó, az Országos Humánmenedzsment Egyesület elnöke is rámutatott.
A dolgozói elégedettség növelése sokszor nem is feltétlenül pénzkérdés, sokkal inkább a vezetők elkötelezettségére, erőfeszítésére van szükség.
A Z-generációnak rugalmasság kell
A keresett tehetségek demográfiája is meghatározza, hogy egy vállalatnak mely tényezőkre érdemes fókuszálnia. Így például a Z-generációt megcélzó pályakezdő pozícióknál fontos a rugalmasság, a sokszínű csapat és a karrierépítési lehetőségek hangsúlyozása, míg a 45 év feletti munkavállalóknak a fiatalabbakhoz képest értékesebb a munkahely hosszú távú biztonsága és pénzügyi stabilitása. A férfiakat versenyképes jövedelemmel és juttatási csomaggal, míg a nőket stabil állással, valamint a munka és magánélet egyensúlyának biztosításával lehet bevonzani – mutat rá a Randstad kutatása.
Idén kategóriájában nívódíjat kapott a Tesco és a dm, míg saját szektorában különdíjat érdemelt ki a Budapest Bank, a MOL, a B. Braun Medical, a KUKA Robotics, az IKEA, a Coca-Cola, a Vodafone, a Kühne + Nagel, valamint a Lidl.
A Multi-Pay® egyik legrégibb munkáltatói partnere, a dm sorozatban negyedik alkalommal nyerte el a legvonzóbb munkáltatónak járó díjat, ezzel bekerült a Randstad „hírességek csarnokába”: négyszeres címvédőként idén nívódíjat kapott.
A rangsor alapjául szolgáló reprezentatív kutatásban a megkérdezettek kilenc szempont szerint, többek között a karrierlehetőségek, a továbbképzések, a foglalkoztatás hosszú távú biztonsága, illetve a munka és magánélet egyensúlya szerint is értékelték a cégeket.
„Büszkék vagyunk rá, hogy a dm sorozatban negyedszerre is el tudta nyerni ezt a megtisztelő címet. Nagyon fontos és pozitív tendencia, hogy a kiskereskedelem megítélése és vonzereje az elmúlt években tovább tudott nőni, hiszen egy vállalat sikere alapvetően a munkaerőben rejlik” – mondta el Csoknyainé Horváth Gertrud, a dm Kft. ügyvezetője.
A dm a munkatársakkal való etikus bánásmód mellett kiemelten kezeli a munka-magánélet egyensúlyának megteremtését, elköteleződött a részmunkaidős foglalkoztatás mellett. Multi-Pay® kártyán pedig számos béren kívüli juttatást kínál a dolgozóinak: forrást biztosít a vállalat üzleteiben költhető céges saját termékre, ruházatra és cipőre, meleg étkezésre, az szja törvényben meghatározott módon ajándékra és kultúrára.
ITT olvashat részletesen arról, hogy melyik cafeteriaelemeket és hogyan adhatja a Multi-Pay® kártyán.