A fogyasztásunkkal is segíthetünk, vagy árthatunk (2018.05.01)
Az elmúlt két évben 3,5 millió forint bevétele származott a Magyar Vöröskeresztnek a sajátmárkás termékei értékesítéséből. A szervezet a támogatásnak azt az új formáját igyekszik népszerűsíteni, amikor a vásárlók egyszerűen a fogyasztói döntésükkel segíthetnek. A termékekért Multi-Pay® kártyával is fizethetünk.
Két éve már, hogy első sajátmárkás termékeit piacra dobta hazánk legnagyobb humanitárius szervezete azért, hogy szabad felhasználású forrásokhoz jusson, amelyeket működésre, illetve azokra a tevékenységi területeire fordíthat, amelyekre kevesebb adomány érkezik. A beérkező adományokkal ugyanis nem gazdálkodhatnak szabadon, azokat csakis arra fordíthatják, amire azokat az adományozók szánták.
„Az eddig befolyt 3,5 millió forintot elsősorban szállítási költségekre fordítottuk, hogy a rászorulókhoz minél előbb eljussanak az adományok. Ez több ezer nélkülöző családot jelent, akiknek a helyzetén gyorsan tudott segíteni a Magyar Vöröskereszt. A kereskedelmi tevékenységünk eredménye azt mutatja, hogy az emberek jó szívvel vásárolják sajátmárkás termékeinket, ezt egyébként már az ország 134 pontján megtehetik” – mondta el Sajgó Beáta, a Magyar Vöröskereszt marketingvezetője.
A hazai Vöröskereszt kereskedelmi tevékenysége a fej- és elemlámpa értékesítésével kezdődött el, ezt a karácsonyi időszakban a szaloncukor követte, tavaly ősszel pedig megjelentek a világító kulcstartók és csíptetős olvasólámpák is. Idén, az év második felében egy különleges kávédesszerttel is találkozhatunk a legnagyobb kiskereskedelmi üzletláncok boltjaiban a tervek szerint. A csomagoláson megjelenő logón kívül a „Finom támogatás” szlogen jelzi a Magyar Vöröskereszt sajátmárkás édességeit.
Multi-Pay® kártyával is állást foglalhatunk vásárlásaikkal a multipayes elfogadóhelyeken: a Media Marktban kapható a vöröskeresztes zseb- és fejlámpa, a világító kulcstartó és a csíptethető olvasólámpa, a Tescoban pedig megvásárolhatjuk a finomságokat.