Kiderült, hogyan táplálkoznak a világ legjobb labdarúgói (2017.09.01)

A táplálkozás mindenre hatással van az egyén teljesítőképességétől a regenerálódása gyorsaságán át az alvásig, ezért nagy pontossággal kell kialakítani mindenkinek az étrendjét. Nem véletlen, hogy a világ élvonalába tartozó futballcsapatoknál táplálkozási szakértő segíti az egészséges étkezések kialakítását a játékosok megfelelő erőnlétének elérése érdekében. A szakértő tanácsai mindenki számára hasznosak, aki szeretne odafigyelni a szénhidrátbevitelre és a fizikai teljesítőképességére.

Kattintson ide, hogy megtudja, hogyan járul hozzá a Multi-Pay® az egészséges táplálkozáshoz.

A 20. századi futballisták mérkőzés utáni lakomájából ritkán hiányzott a steak vagy a sült krumpli, de a mostani sztárjátékosok, például Cristiano Ronaldo, inkább hajdinasalátát esznek friss hallal vagy csirkenyárssal. A táplálkozásuk olyan sokat változott, hogy a klubok már nemcsak dietetikusokat, hanem „teljesítményséfeket” alkalmaznak, akiknek az a feladatuk, hogy kifejezetten a győztes formát segítő fogásokat készítsenek a csapatoknak – adta hírül az MTI a The Times című brit lapban megjelent cikkre hivatkozva.

James Collins, az Arsenal vezető táplálkozási tanácsadója szerint az elmúlt öt évben rendkívüli módon megváltozott az élvonalbeli labdarúgók teljesítménye. A legfrissebb tanulmányok szerint noha átlagosan még mindig 10,8 kilométert futnak egy mérkőzésen, 30-80 százalékkal megnőtt a magas intenzitású futás mennyisége, s ehhez kell igazítani a táplálkozásukat. A Liverpoolnál például elsőként a paradicsomszószt száműzte a klub legfőbb dietetikusa. Hivatalosan a szósz cukortartalma miatt döntöttek így, de ez csak az egyik baj a paradicsommal. „A burgonyafélékhez tartozik, ahogy a padlizsán is. Gátolja az izmok mozgásában kulcsfontosságú kalcium felszívódását a szervezetben, ezért azt tanácsolom a játékosoknak, hogy csak ritkán egyenek paradicsomos tésztát” – fejtette ki Armando Vinci.

Elmúltak már azok a napok is, amikor a futballistákat állandóan energiaitallal a kezükben lehetett látni. Ma már jobban odafigyelnek az apróbetűs részre, Cristiano Ronaldo például meg is mondta, hogy az általa kedvelt sportital kevesebb cukrot tartalmaz sok egyéb márkánál. Ma már az energiaitalok használata is tudományos alapokon nyugszik Michael Collins szerint. Meccsnapokon, szénhidrátlöketként használják, edzésnapokon kevésbé. Kutatások kimutatták, hogy az izotóniás italok hasznosak lehetnek ugyan, de csak legalább 90 perces edzés esetén. Armando Vinci például a több mint 600 méter mélyről, homokkő, mészkő vagy gipszrétegek közül felszínre törő ásványvizeket részesíti előnyben a sportitalok helyett. „Tanulmányok szerint segíthetik a mozgás utáni regenerálódást.”– mondta. A szakember azért megjegyezte: a labdarúgók számára létfontosságú a szénhidrátbevitel, a nélkül ugyanis hamar elfáradnak. Az időzítés azonban nagyon sokat számít. Meccsnapokon testsúly-kilogrammonként 7 grammra, edzésnapokon viszont csak kilogrammonkénti 2 grammra van szükségük - tette hozzá James Collins.

Egy ideje nagyon népszerű a topjátékosok körében a szárított marhahús, amely lassacskán átveszi a fehérjeszeletek helyét. Hatékonyan pótolja az elveszített sót a szervezetben, továbbá növeli a teljesítőképességet és az izmok egészségét. Ugyanúgy megteszi az ibériai sonka is, amelynek 100 grammjából 45 fehérje. Egyre nagyobb figyelmet kapnak a gyulladásgátló ételek a mérkőzések utáni nap táplálkozásában. Sok jel utal ugyanis arra, hogy ezek közül néhány segít csökkenteni az intenzív testmozgás okozta izomsérüléseket – magyarázta James Collins. Példaként a dióféléket, a magokat és az olajos halakat említette. Tanácsolják a játékosoknak a Montmorency cseresznyéből készült dzsúsz, valamint a gránátalma és az áfonya fogyasztását is, ezek mind segítik az izmok regenerálódását, csökkentik az oxidatív stresszt.

Armando Vinci kiemelte a minőségi alvás jelentőségét is, ezzel kapcsolatban pedig azt, hogy a futballisták egyenek egy kis görög joghurtot lefekvés előtt fél órával. A joghurtban és más tejtermékekben lévő fehérje csaknem teljes mértékben kazein, lassan emésztődik meg, ideális az izmok újjáépüléséhez az intenzív mozgás után.


Vissza

Multi-Pay® Zrt.
Székhely:
1022 Budapest, Bimbó út 18.
Ügyfélszolgálat:
(06 1) 210 9797
Telefon: (06 1) 210 9774
E-mail cím:
multi-pay@multi-pay.hu
Bankszámlaszám:
10702019-65910144-51100005
 
BalanceMed3
egészségpénztár
Budapest
Zuglói Fogászat
1142 Budapest
Tengerszem u. 2/a.

www.balancemed3.hu
Copyright © Multi-Pay Zrt. Minden jog fenntartva.
map0_0 map1_off map2_off map3_off map4_off map5_off map1_on map2_off map3_off map4_off map5_off map0 map2_on map1_off map3_off map4_off map5_off map0 map3_on map1_off map2_off map4_off map5_off map0 map4_on map1_off map2_off map3_off map5_off map0 map5_on map1_off map2_off map3_off map4_off map0 map0_0 map1_off map2_off map3_off map4_off map5_off