Figyelem! Átalakult a fogyasztóvédelem! (2017.02.01)

2017. január 1-jétől alapvetően átalakult a fogyasztóvédelem intézményi rendszere. Megszűnt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, ezzel egyidejűleg a fogyasztói bejelentések kezelése első fokon járási szintre került. Mindez nemcsak a vásárlókat, hanem komolyan érinti a kereskedők, szolgáltatók panaszkezelési és tájékoztatási folyamatait is: a korábban érvényes fogyasztóvédelmi adatok közlése megtévesztő információnak számít, amiért a hatóság százezres nagyságrendű bírságot is kiróhat.

Idéntől a fogyasztók a lakóhelyük szerinti járási hivatalokhoz fordulhatnak fogyasztóvédelmi bejelentéseikkel, miközben másodfokon a Pest Megyei Kormányhivatal jár el ügyükben, országos hatáskörrel. A 197 járási hivatal mindegyikében fogyasztóvédelmi panaszok benyújtása mellett tanácsok is kérhetők például jótállási, szavatossági, panaszkezelési kérdésekben.

A hatóságnak fontos szerepe van a lakossági fogyasztói panaszok kezelésében. A CP Contact által havonta megismételt országos fogyasztóvédelmi felmérések azt mutatják, hogy eredménytelen reklamációt követően termékek esetén az ügyeknek mintegy 20, míg szolgáltatások esetén több mint 25 százaléka folytatódik fogyasztóvédelmi hatósági szinten. Összehasonlításként: békéltető testületek elé ilyen esetekben az ügyeknek mindössze 1-2 százaléka jut el.

Szolgáltatók, kereskedők sürgős tennivalói

Vissza

Multi-Pay Zrt.
Székhely:
1022 Budapest, Bimbó út 18.
Ügyfélszolgálat: (06 1) 210 9797
Telefon: (06 1) 210 9774
E-mail cím:
multi-pay@multi-pay.hu
Bankszámlaszám:
10702019-65910144-51100005
Copyright © Multi-Pay Zrt. Minden jog fenntartva.
map0_0 map1_off map2_off map3_off map4_off map5_off map1_on map2_off map3_off map4_off map5_off map0 map2_on map1_off map3_off map4_off map5_off map0 map3_on map1_off map2_off map4_off map5_off map0 map4_on map1_off map2_off map3_off map5_off map0 map5_on map1_off map2_off map3_off map4_off map0 map0_0 map1_off map2_off map3_off map4_off map5_off