Íme, a Multi-Pay® kártyával könnyen betartható újévi fogadalom (2017.01.01)
A jól ápoltság egyik alapja a kifogástalan szájhigiénia: ragyogó fehér, rendezett fogazattal igazán megnyerő lesz a mosolyunk, ezáltal jó benyomást kelthetünk magunkról másokban. Ennek ellenére a szájhigiéniás kultúra Magyarországon nagyon alacsony szinten van. Egy korábbi kutatás szerint a magyarok többsége évek óta nem járt fogorvosnál, aki mégis, az pedig évente legfeljebb egyszer keresi fel a szakrendelőt.
Az említett felmérés egyik meglepő eredménye volt, hogy a megkérdezettek közel 20%-a úgy nyilatkozott, hogy amennyiben kedvező banki hitelkonstrukció állna rendelkezésére, úgy szívesen vállalna költségesebb fogászati kezeléseket is, ennek hiányában azonban ez számára nem megvalósítható. Nekik is megoldást jelenthet a multipayes egészségpénztári egyenleg, amelyből fizethetünk fogorvosi kezelésért is a Patika és Új Pillér Egészségpénztár elfogadói hálózatán belül. Itt ellenőrizheti, hogy melyik fogorvosnál végzik el a kezelést az egészségpénztári megtakarítás terhére. A közel ezer fogorvosi rendelő közül bizonyára mindenki megtalálja a számára leginkább szimpatikus helyet!
Az ember életében azonban a fogászati beavatkozások hosszú távú befektetések, ezért felmerül a kérdés, hogy mit tehetünk, ha nem vagyunk elégedettek a részünkre elvégzett – általában igencsak költséges – fogászati magánszolgáltatásokkal.
Ha egy szolgáltatás hibás, akkor azért a vállalkozás felelősséggel tartozik. Nincs ez másként a fogászati-, illetve fogorvosi magánszolgáltatásokkal sem – mondja a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége. Amennyiben a fogyasztó bármilyen rendellenességet tapasztal hat hónapon belül (például, hogy még mindig vannak fájdalmai), akkor panaszt tehet és kérheti, hogy ingyen végezzék el a szolgáltatást újra. Ez alól akkor mentesül a vállalkozás, ha bizonyítja, hogy körültekintően járt el és a hiba oka csak a beavatkozást követően keletkezett.
Itt is rendkívül lényeges, hogy a fogyasztó kérjen – ha nem kapott – számlát, nyugtát az elvégzett szolgáltatásról, mivel ennek birtokában érvényesítheti jogait utóbb, ha nem elégedett a minőséggel.
4 jó tanács, amit érdemes megfogadni
A magánrendeléseken folyó kezelésekre a cégek általában – a jogilag kötelező hat hónapon túli - plusz garanciát is vállalnak, ezért még azok igénybevétele előtt (szolgáltatásnyújtás előtt) tájékozódjanak a fogyasztók a garancia időtartamáról (az egyes kezeléstípusoknak eltérő a garanciaidejük), valamint az érvényességének feltételeiről (például kontroll vizsgálatokon történő rendszeres megjelenés, rendeltetésszerű használat, szakszerű tisztítás és ápolás, javasolt szájhigiéniai előírások betartása).
Jó tudni, ha a beteg követte az orvos által előírt utasításokat, megjelent a kötelező kontrollvizsgálatokon stb., és mégis problémája adódna, akkor az orvos – az önként vállalt garancia ideje alatt ingyen, vagy adott esetben anyagköltség fejében, ha így állapodnak meg – köteles kijavítani a hibát.
Több vállalkozás úgynevezett „garancialevelet” ad át a kezelések után, ezért erre figyeljenek a fogyasztók, hogy átvegyék és megőrizzék azt. (Implantátum esetén pl. gyakori, hogy „útlevelet” kap a fogyasztó, amelyben pontosan rögzítésre kerül, hogy milyen típusú és méretű implantátum került beültetésre, így ennek segítségével akár évtizedek múlva is, a világ bármelyik pontján a hozzáértő szakorvos azonnal be tudja azonosítani az implantátumokat és szakszerűen tud kezelést elvégezni.)
Dokumentáció: ha magánorvost választanak a fogyasztók, mindig kérjenek számlát. Ezen szerepelnie kell a pontosan kifizetett összegnek és az ezért nyújtott szolgáltatásnak is. (Beültetett eszközök esetében ezeket is listázni kell, mert így hiba esetén akár a gyártó is felelősségre vonható.)