Újabb belvárosi üzlettel bővült a Multi-Pay® kártyát elfogadók köre (2016.09.01)
A Multi-Pay® elfogadóhálózatához tavaly csatlakozott Decathlon – erről szóló hírünket itt olvashatja – megnyitotta az áruházlánc első digitális áruházát Budapesten, a Nyugati téren. Pósfai Gábor ügyvezető igazgató a sajtóbemutatón elmondta, a Magyarországon majdnem 1300 munkavállalót foglalkoztató sportáruházlánc 2015-ben 1,4 milliárd forint adózás előtti, illetve 1,2 milliárd forint adózott nyereséget ért el.
Az eddig a külterületeken működő lánc 18. áruháza az első a belvárosban, amivel új vásárlói rétegeket szeretnének megnyerni. Az 1733 négyzetméteres digitális áruházban majdnem hetven sportág termékeit kínálják, amelyek közül egyeseket – például a kerékpárokat, nagyobb súlyú árucikkeket – csak online lehet megrendelni. Az online értékesítés aránya folyamatosan emelkedik, már megközelíti a 3 százalékot - mondta Pósfai Gábor. Itt – ahogyan a többi Decathlonban is – költhetjük a multipayes Iskolakezdés, Ajándék, valamint a Ruházat és cipő egyenlegünket.
Az új belvárosi üzlet digitális tesztáruházként is működik, valamennyi, a Decathlon 1100 üzleteiben megtalálható digitális eszközt használják majd (pl. okos próbafülke, okostükör) és az itt szerzett tapasztalatok tükrében alkalmazzák a lánc többi áruházában – ismertette Scheffer Sybille, az áruház igazgatója.
A cég az év végéig még további három áruházat nyit Tatabányán, Sopronban és Budapesten. Jövőre a megyeszékhelyeken tervezik új üzletek nyitását. Az áruházak területét az adott város vonzáskörzete és vásárlóereje alapján határozzák meg, a soproni és tatabányai üzlet ezer négyzetméteres lesz.
Többcsatornás értékesítés a vevőkért
Ha a kiskereskedők versenyképesek akarnak maradni, túl kell lépniük a fizikai üzletek hagyományos szerepén. Az igazán sikeres modellben a különböző értékesítési és marketingcsatornákat a kereskedők képesek egy rendszerként kezelni. Ez az, amit többcsatornás értékesítésnek neveznek a szakemberek.
A fogyasztók ma már a különböző értékesítési csatornák közül azt választják, amelyik a leginkább megfelel az igényeiknek – derül ki a UPS „Pulse of the Omni-channel Retailer” felméréséből. A felmérés szerint az igényes és komoly vásárlóerővel rendelkező ügyfelek olyan átfogó termék- és szolgáltatáskínálatot várnak el, amelyet offline és online el tudnak érni attól függően, hogy éppen melyik kényelmes számukra. Ez, vagyis a „többcsatornás”, vagy „hibird vásárlók” megjelenése arra kényszeríti a kiskereskedőket, hogy újraértelmezzék mind a „bolt”, mind pedig a „vásárló” fogalmát és szerepét az értékesítési folyamatban.
Az elektronikus kereskedelem tehát nem felváltja, hanem kiegészíti a boltban való vásárlást. A CBRE felmérése szerint az interneten vásárlók számára is fontos a bolt fizikai meglátogatása a döntés előtt, hogy lássák vagy megérinthessék az árut, mielőtt online megrendelik azt. Magyarországon pedig még fontosabb, mint például Nyugat-Európában. Sőt, a vásárlók egyre szívesebben veszik át az online megrendelt termékeiket a boltban.