Nő a kereslet a magánszolgáltatásokra (2016.04.01)
A budapesti lakosok tavaly 45, idén már 60%-a vett igénybe magán egészségügyi szolgáltatást – derül ki egy friss felmérésből. A magán egészségügyi szolgáltatóhoz forduló betegek preferenciái egybe csengnek az általános tudatos fogyasztói elvárásokkal, amelyeket az állami egészségügy jelen pillanatban nem tud kielégíteni.
A páciensek három fő elvárása: hogy időpontra érkezve ne kelljen várakozni, ne legyen hosszú a várólista (néhány nap), az orvos adjon megfelelő tájékoztatást – mutat rá a Diagnoscan Magyarország megbízásából a Szinapszis Kft. által végzett online kutatás, amelyben az EgészségPanelből válsztott 400 fő vett részt (a minta összetétele életkor és nem alapján is reprezentálja a célcsoportot).
A felmérés szerint a magánszolgáltatások 81%-a szakorvosi tanácsadás volt, 53%-ban pedig modern diagnosztikai eljárás – CT, MR és UH. A diagnosztikai szolgáltatások közül a legtöbben (63 %) ultrahang vizsgálatot vettek igénybe, a megkérdezettek fele labor, negyede röntgen, MR, illetve kardiológiai vizsgálatért fizetett.
Bizonyos esetekben pedig még a várakozásnál is fontosabb érv volt számukra a magánellátás mellett az orvosi konzultáció hossza és minősége. A felmérés rámutatott, hogy a páciensek fontosnak tartják nem csak a kiértékelő, de a vizsgálat előtt annak módszertanát ismertető magyarázatot is. A konzultáció ideális időtartama a válaszok alapján átlagban 24 perc. Fontos még emellett a fizetős betegeknek, hogy mind az orvos, mind az egészségügyi személyzet más tagjai is kedvesek, nyugodtak és együttműködőek legyenek.
Számtalan magánszolgáltatónál – jellemzően a Patika és Új Pillér Egészségpénztár partnereinél – multipayes egészségpénztári egyenleg terhére is fizethetünk, sőt, egyes ellátásokat kedvezményesen vehetjük igénybe kártyánkkal. Az elfogadóhelyek részletes listájáért, valamint az aktuális kedvezményekért kattintson ide.