A megváltozott betegigényre válaszol a magánegészségügy (2016.02.01)
Az egészségpénztári tagság nem csupán azért előnyös, mert ez által gyógyszertárakban költhető forintokat nyerünk, hanem azért is, mert a pénztárakkal szerződött magánegészségügyi ellátórendszert is költséghatékonyan vehetjük igénybe. Felmérések és a magánintézmények statisztikái is igazolják, ma a magyar lakosság egyre nagyobb hányada a hálapénz-fizetés helyett szívesebben választja a számlás magánellátást.
– A Róbert Károly Magánkórházba érkező betegforgalom évente legalább 15%-kal nő, aminek köszönhetően fennállása óta mintegy 4 milliárd forintot takarított meg az intézmény az OEP számára – mutatott rá Lantos Gabriella, a Patika és Új Pillér Egészségpénztár szerződéses partnere, az idén kívül-belül megújult Róbert Károly Magánkórház operatív igazgatója.
A Szinapszis Kft. 2015 májusában készített közvélemény-kutatásának eredményei egyértelműen rávilágítottak a privát betegek legfontosabb igényeire: ne legyen várakozás a rendelőben, otthonos környezetben fogadják őket, egyénre szabott bánásmódban részesüljenek, az állapotukkal kapcsolatban megfelelő információt kapjanak, valamint a szolgáltatásokért ne kelljen hálapénzt fizetniük.
Amiben más a patikakártyás ellátás
Az egyes felmérések szerint egyre nő a magánkórházi ellátásban résztvevők között az egészségpénztári tagok aránya, hiszen ezekben az intézményekben a pénzükért azt kapják, amit elvárnak. Ezek az elvárások sokat változtak az elmúlt időszakban. Egészségügyi ellátásukat ma már egy teljes körű szolgáltatást nyújtó rendszerben, valamint az otthonuk megszokott komfortját biztosító környezetben képzelik el. A gyógyítás körülményeiről és megszervezéséről nem a kórház, nem az állam, hanem a páciens dönt.
– Ma már nem csupán egy orvos vagy egy vizsgálat miatt választanak privát egészségügyi ellátást a betegek. Aki hozzánk jön, azt várja el, hogy a teljes kivizsgálási és gyógyítási utat megszervezzük számára. Pácienseink a gyógyulást nem egy embertől, hanem a teljes stábtól várják. Az utóbbi években egyre inkább jellemző, hogy a babaváró családok már nemcsak orvost, hanem szülésznőt és csecsemős nővért is választanak. Sőt egyre több a „törzsvendégünk” is: betegeink 40%-a visszajár hozzánk mutatott rá Lantos Gabriella és hozzátette: a kórház páciensei 90%-ban hazai betegek, túlnyomó többségükben a legalább érettségivel rendelkező fiatal és középkorú budapesti vagy városi agglomerációban élő aktív, járulékfizető középosztály tagjai. A magánrendeléseket felkeresők kétharmada nő; ők jellemzően egészségtudatosabbak, mint a férfiak.
A magánkórházban a betegek megbecsült ügyfelek, akik magas színvonalú szolgáltatásokat vesznek igénybe, amelyeket a kórház az elvárásaiknak megfelelően szervez meg. Mindenki azzal foglalkozik, ami a dolga: az orvosok gyógyítanak a felesleges adminisztráció helyett. A felkészült szakszemélyzetnek pedig van ideje arra, hogy a betegek igényeinek megfelelően szervezze meg a gyógyulást.