Átveszi a hatalmat a mobil az ételrendelésben (2015.08.01)
Egyre többen rendelnek ételt mobiltelefonról, ezzel párhuzamosan mind népszerűbbek a folyamatot jelentősen leegyszerűsítő ételrendelő alkalmazások is – derül ki a Multi-Pay® kártya elfogadó-hálózatához is csatlakozott - NetPincér felméréséből. Az online rendelési formák közül a honlapok mellé, immár felzárkózik az alkalmazások használata is: a NetPincér rendszerében az összes ételrendelés negyede már mobileszközről érkezik, a jelenlegi trendek és a várakozások alapján pedig a következő években 60-70 százalékra is emelkedhet az okostelefonos alkalmazásból kezdeményezett ételrendelések aránya.
Az ételrendelési és éttermi portálon több mint egy éve fizethetünk Multi-Pay® kártyával is, miután a felhasználóink kérték ennek a fizetési módnak a bevezetését. Perger Péterrel, a NetPincér.hu tulajdonosával korábban készült interjúnkat itt olvashatja.
A fiatalok preferálják, de az idősebbek is kedvelik
Az internetes ételrendelés ma elsősorban a 25-44 évesek körében népszerű, legnagyobb eséllyel a 25 év feletti, de 34 év alatti felhasználók kattintanak az ebéd vagy vacsora kényelmes beszerzése érdekében a portálra. Ugyanakkor az idősebb korosztály is egyre nagyobb részt képvisel a felhasználók között. Leggyakrabban a kétfős háztartások élnek ezzel a lehetőséggel, azonban egyre népszerűbb a kiszállítás a nagyobb létszámú családok szemében is – mutat rá a NetPincér felmérése.
A legtöbben az ételrendelés kényelmét használják ki, amikor például nincs idejük vagy kedvük főzni vagy kimozdulni otthonról, illetve ha éppen a hétvégi pihenés zavartalanságát szeretnék élvezni. A felhasználók visszajelzései alapján a legfontosabb szempont az ételrendeléskor a minőség és az ízletesség, a választék, de a kiszállítási idő és az ár is kiemelt tényező.
A magyarországi piacvezető online ételrendelési vállalkozás sikerét számos szakmai díjjal is értékelték, többek között 2009-ben a NetPincér lett Az Év Innovatív Kereskedője, 2010-ben elnyerte A „Jövő Ígéret” díjat, 2012-ben pedig Magyar Brands díjban részesült.