Ár, összetétel, eredet: így választanak kozmetikumot a magyar nők! (2015.07.01)
Vásárlásnál elsősorban az árcímke alapján döntenek a magyar nők, emellett a termékek összetételét és eredetét is kiemelten nézik. A származási hely is fontos számukra, ahogyan a különböző védjegyek és jelzések (például állatokon nem tesztelt, bio, vegán, alumíniumsó-mentes, stb.) is. Érdekesség, hogy a magyar nők csupán felének a döntését befolyásolja jelentősen a márkanév, míg körülbelül harmaduknak fontos csupán a választásnál a csomagolás, illetve a termék kinézete – derül ki a német CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett friss reprezentatív kutatásból.
A magyar nők árérzékenységét tompíthatja a Multi-Pay® kártya, amellyel egyre több helyen költhetünk kozmetikai termékekre a Kozmetikum és tisztítószer alszámlánkról, illetve a nagyobb áruházláncokban számtalan más zsebből. A cafeteriára vonatkozó adótörvények értelmében 51,17%-kal adóznak az egyes meghatározott juttatások, ami a bérhez képest még mindig alacsonyabb közterhet jelent. Így ugyanakkora bruttó juttatásból végül több jut az adott árucikkre. Ezeknek a juttatásoknak ráadásul sem az összértékére, sem az egyes elemekre nem határoz meg plafonösszeget az SZJA törvény.
Sokan költenek keveset
Tízből nyolc magyar nő vásárol legalább havonta valamilyen kozmetikai terméket. Jelentős azok aránya, akik havi legalább 2500 forintot fordítanak kozmetikumokra, 5000 forintnál többet viszont csak a magyar nők 17%-a ad ki havonta szépségápolási cikkek beszerzésére. Itt ellenőrizheti, hogy melyik üzletben milyen multipayes alszámláról fizethet.