Havonta egyszer tart élelmiszer nagybevásárlást, a szűkös anyagi lehetőségek miatt előre megtervezi vásárlásait, 3-4 különböző üzletbe jár és aktívan keresi az akciókat – ezek a fő jellemzői az átlagos magyar vásárlónak. A fogyasztókat leginkább az árak befolyásolják, és csaknem harmaduk hajlandó lenne üzletet is váltani egy hűségprogram kedvező ajánlatáért. A javuló vásárlói hangulat miatt a vásárlói programok hatása tovább növekedhet a következő években – mutat rá az Általános Tájékoztató Contact Center (TCC).
A Nielsen Vásárlói Trendek kutatása szerint a magyar vásárlók nagymértékben cél- és árorientálttá váltak a válság után, ami az elmúlt években sem változott. Bár 23%-ra nőtt az elmúlt évben azok aránya, akik hetente intézik a nagybevásárlást, ez még mindig messze van a 2011-es 31%-os szinttől. A vásárlók kétharmada tisztában van azoknak a termékeknek az áraival, amit általában vásárol, és az árak változásait is észleli. Bár a maradék egyharmad csupán néhány termék árát ismeri, de azt szintén észreveszi, ha változnak az árak.
A magyarok átlagosan 3-4 különböző üzletben intézik a bevásárlást, a boltjukhoz hűséges vásárlók aránya pedig továbbra is alacsony (9%). A vonzó promóciók is nagyon fontosak a vásárlók számára, 29%-uk hajlandó boltot váltani miattuk, és további 28%-uk – bár ritkán vált üzletet – kedvenc boltjában aktívan keresi az akciókat. Az árak mellett az érzelmek is fontos szerepet játszanak a vásárlók választásában: a TCC hűségprogramjait követő felmérések szerint az eladások 7%-kal is növelhetőek a gyakoribbá váló vásárlásoknak és a magasabb vásárlói költéseknek köszönhetően. Még fontosabb és hosszabb távú hatással jár, hogy a programok közel 20%-kal is képesek növelni a vásárlók érzelmi elköteleződését és 10%-kal azok arányát is, akik ismerőseiknek ajánlják a boltot.
A Patika Egészségpénztár tagjainak nem lehet hiányuk az akciókban. A Prevenciós hónapok programsorozat keretében ugyanis hónapról hónapra újabb kedvezmények várják őket az egyes gyógyszertárakban. Novemberben például a prevencióhoz kapcsolódó termékeket tudják kedvezményesen megvásárolni az akcióban résztvevő helyeken, valamint kedvezményesen végeztethetnek el különféle állapotfelméréseket, szűrővizsgálatokat, megelőző terápiákat.