Eredményt hirdetünk: Magyarországon (még) nem trendi az okoskütyü
A 2014-es trendelőrejelzésekben ugyan egytől egyik hangsúlyosan szerepelnek az okos eszközök, ám ezek úgy tűnik, még nem kerültek fel a fogyasztói vágylistákra. Legalábbis ez derül ki felmérésünkből, amelyben azt kérdeztük önöktől, hogy szívesen hordanának-e okosórát, okosszemüveget, vagy épp okoskarkötőt.
Azt senki sem állította, hogy már alig bírja kivárni, hogy az áruházakba kerüljenek ezek az innovatív darabok, sőt, a legtöbben kifejezetten elutasítják azokat. Az indokok között szerepel az adatbiztonság kérdése és a reklámdömping, amely már így is sokakat bosszant. És vannak, akik szelektálnak: az egészségügyben használható virtuális eszközöket például hasznosnak tartják.
a) Alig várom, hogy kapni lehessen ezeket. Több olyan is akad a kínálatban, amivel boldog lennék, és akár drágán is megvásárolnám. 0%
b) Az okoseszközök jó része felesleges szemfényvesztés, kreált divat. Az egészségcélú fejlesztéseknek viszont komoly hasznuk lehet. Például a testet folyamatosan monitorozó, és az esetleges elváltozásokat időben jelző ruhadarabok szerintem átütő jelentőséggel bírnak. Ilyet bármikor viselnék. Sőt, azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy akár az egészségpénztári megtakarításból lehessen majd megvásárolni, ha forgalomba kerülnek. 36%
c) Nem. Az okostelefon mellé nincs szükségem egyéb okosságra. Már így is beláthatatlan, hogy ki, milyen adatainkhoz fér hozzá, és hogyan használja azokat. Nem akarok a szemem elé folyamatosan beúszó reklámokat nézni. Épp elég az, amit nem tudok kikerülni. 64%