Spar-futároknál is fizethet Multi-Pay kártyával (2022.08.01)
A G’Roby, az Auchan és a CBA után már a Spar online shopban rendelt élelmiszerért is fizethet kiszállításkor az Ételfogyasztás zsebből. Függetlenül a lakóhelyétől, a futárnál lévő terminálok elfogadják a Multi-Pay kártyát.
A pandémia idején a kényszerű otthonlét megváltoztatta az emberek élelmiszervásárlási szokásait és világszerte bővült az online élelmiszervásárlás. Bár a COVID miatt már nem kell otthon maradni, sokan annyira megkedvelték a kényelmes és gyors bevásárlási formát, hogy most is így szerzik be a mindennapi élelmiszereket. Ezen felbuzdulva a Multi-Pay is bővítette az Élelmiszer alszámlát elfogadó online közértek körét: 2022. augusztus 1-től már a Spar Online rendelésekért is fizethetünk az élelmiszer-alszámla terhére a futároknál lévő mobil POS-on. Technikailag a vásárlás bankkártyás fizetésként működik.
2020-ban a belföldi online kiskereskedelmi forgalom 45%-kal bővült, három évet ugorva előre a fejlődésben – írta a Portfolio.hu. A portálnak Mondovics Péter, a Mastercard marketingmenedzsere elmondta: „A különböző kereskedői szegmensek különböző mértékben voltak rákényszerülve, hogy bővítsék a fizetés elfogadási opciókat. Azonban a digitalizáció az elmúlt években felgyorsult és gyakorlatilag ma már az elektronikus fizetések megléte nem valami plusz, hanem alapelvárás: versenyhátrányba kerül az, aki nem tartja szem előtt vásárlói fizetési igényeit”. Szerinte a vásárlók pozitív élménye az egyes fizetési szolgáltatókkal vagy megoldásokkal, növeli az egész e-kereskedelembe vetett bizalmat.
A riport eredményei szerint a vásárlók 52%-a számára a különböző fizetési lehetőségek az 5 legfontosabb szempont között szerepelnek, amikor arról döntenek, hogy melyik oldalon vásárolnak meg egy terméket.
A GKID adatbázisa szerint 2021-ben – ha csak az élelmiszerek és háztartási cikkek online piacát nézzük – a legnagyobb forgalmú szereplő a Tesco, a második helyre került a Kifli.hu, míg a harmadik hely 2021-ben is az Auchan online áruházáé lett. Ezen a listán a negyedik a Rossmann, majd a Spar, a dm, a GRoby és a foodpanda következik, ez utóbbinál a készétel-kiszállítás forgalmát nem vették figyelembe a rangsorban.
Ennek a termékkategóriának internetes értékesítési forgalma 53,7%-kal nőtt Magyarországon tavaly, ezzel ez lett a leggyorsabban bővülő szektor az online kiskereskedelmen belül, és a negyedik legnagyobb online területté is vált a bruttó 118 milliárd forintos forgalmával.