Covid-álló és genderfüggetlen. Mi az? (2022.06.01)

A hazai lakosság 80%-a tagja valamelyik hűség- vagy kedvezményprogramnak, derült ki a DIMSZ februárban publikált reprezentatív felméréséből. A Multi-Pay kártya remek társ lehet a pontgyűjtő-programban.

A pandémia kezdete óta a fogyasztók több mint háromnegyede változtatott valamilyen mértékben vásárlási szokásain a McKinsey nemzetközi kutatásai alapján, 39%-uk váltott márkát, és ezen belül 79% nyilatkozott úgy, hogy a továbbiakban is nyitott az új ajánlatokra. Ebből is látszik, hogy a vásárlói hűség a marketing megkerülhetetlen területe, mégis keveset tudunk róla.

„Nemzetközi tanulmányok szerint a vásárlók általában 14 hűségprogramban vesznek részt, és ennek felében aktívak is, hasonló információ azonban a magyar piacon ezidáig nem volt elérhető” – mondta el Huszics György, a DIMSZ (Adatvezérelt Marketing Szövetség) elnöke, a kutatás egyik kezdeményezője. „Ezért elkészítettük az első olyan hazai felmérést, mely a hűség- és kedvezményprogramok fogyasztóoldali hatásait vizsgálja: többek között a részvétel és aktivitás alakulását, az egyes programtípusok kedveltségét, a legvonzóbb motivációs megoldásokat és a járványhelyzet programokra gyakorolt hatását.”

A felmérés alapján a lakosság 80%-a vesz részt hűség- és kedvezményprogramokban, közel azonos arányban képviselik a nők és a férfiak magukat ebben a sokaságban, és átlagosan 3 programban vesznek részt egyidejűleg. Ez nem változott a járvány sújtotta időszakban sem, a válaszadók kétharmada állította, hogy ugyanúgy használta a hűségprogramokat, mint a covidot megelőzően. Sőt, nagyjából minden ötödik vásárló még jobban odafigyelt a kedvezmények kihasználására.

A kutatás kitér az egyes programok fogyasztói megítélésére is. „A mért adatok alapján a Tesco Clubcard kedvezményprogramja vezeti a listát, ezt követi szorosan a Rossmann, és aztán a dm. Hozzá kell tenni, hogy a helyezés annak is függvénye, hogy egy adott lánc elérhető-e országosan, ugyanis például Budapesten és a központi régióban nagyon népszerű Auchan országosan már nem tud hasonló eredményt felmutatni. Ugyanakkor az élelmiszerláncok mellett a drogériák, benzinkutak, illetve – a szolgáltató szektort nézve – a telekommunikációs terület is az élbolyba tartoznak” – ismertetett néhány további megállapítást Stéger Anett elnökségi tag.

Az egyes kedvezmények, kedvezménytípusok megítélésénél a forintosítható megoldások szerepeltek a legjobban, azonban itt is lehetnek különbségek az egyes formátumok (pl. visszatérítés, pontgyűjtés) között a szegmensektől, ágazatoktól és programtípusoktól függően. Ugyanakkor a megkérdezettek közel háromnegyede (73%) vonzónak találná, ha kulturális programlehetőségek is elérhetők lennének a programok kedvezményei között.

„Most, hogy sikerült a hazai hűség-és kedvezményprogramok területét „körberajzolni”, szeretnénk a tanulságokat kibontani és a tudásanyagot bővíteni szakértői beszélgetések formájában, illetve az üzemeltetők bevonásával” – mondta el Huszics György a kutatással kapcsolatos további elképzeléseikről.

Kevesen tudják, hogy a Multi-Pay Zrt. nemcsak cafeteriaelemek költésére alkalmas kártyát bocsát ki, hanem több éve sikeres a pontgyűjtő- és ajándékkártya üzletágban is.

A hűség mindenkinek megéri

Tervezzen bármilyen pontgyűjtő akciót, a Multi-Pay a program kidolgozásától a személyre szabott plasztik biztosításán át az egyenlegek kezeléséig segíti a céget, legyen szó multinacionális nagyvállalatról vagy innovatív családi vállalkozásról. A kártyát a Multi-Pay Zrt. bocsátja ki és a vállalat biztosítja az üzemeltetést is.

Hasonló elven működik a Multi-Pay ajándékkártya, amely kiváló eszköze akár a szolgáltató vagy a kereskedelmi szektorban működő vállalkozás számára, hogy bővítse a forgalmát. Az adott márkára megszemélyesített ajándékkártya tetszőleges összeggel feltölthető a kasszánál vagy értékkel előre ellátott.

A plasztik bolti értékesítésekor a feltöltött összeg a kereskedőnél marad, a kártyához tartozó pénzeszközök felett ő rendelkezik. Az egyenleget a Multi-Pay kezeli, nyilvántartást vezet a jóváírásokról és a terhelésekről. A rendszer zárt és biztonságos, mivel a kártyák feltöltése és az összegek költése kizárólag a lejelentett terminálokon lehetséges. A kártyák feltöltése a terminál áruvisszavét funkciójával történik, vásárlás esetén a tranzakciót bankkártyás fizetésként kell kezelni.

Ha felkeltetettük érdeklődését, vegye fel velünk a kapcsolatot a multi-pay@multi-pay.hu email címen.

Fotó: freepik.com


Vissza

Multi-Pay Zrt.
Székhely:
1022 Budapest, Bimbó út 18.
Ügyfélszolgálat: (06 1) 210 9797
Telefon: (06 1) 210 9774
E-mail cím:
multi-pay@multi-pay.hu
Bankszámlaszám:
10702019-65910144-51100005
Copyright © Multi-Pay Zrt. Minden jog fenntartva.
map0_0 map1_off map2_off map3_off map4_off map5_off map1_on map2_off map3_off map4_off map5_off map0 map2_on map1_off map3_off map4_off map5_off map0 map3_on map1_off map2_off map4_off map5_off map0 map4_on map1_off map2_off map3_off map5_off map0 map5_on map1_off map2_off map3_off map4_off map0 map0_0 map1_off map2_off map3_off map4_off map5_off