Az egészségpénztárnál is be kell jelentenie, ha új személyit kap! (2022.06.01)

Hamarosan lejár a veszélyhelyzet idején hirdetett moratórium, ami az okmányok érvényességére vonatkozott. Az új személyit a pénzügyi szolgáltatóknál, így az egészségpénztáraknál is be kell jelenteni.

A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény (Pmt.) 79. § értelmében a pénzügyi szolgáltatók, így a Multi-Pay két partnerpénztára, a Patikapénztár és az Új Pillér Egészségpénztár is csak a teljeskörűen azonosított tagjai számára teljesíthet kifizetést. Mit jelent ez? Azt, hogy a szolgáltató egyrészt rendelkezik az ügyfél meghatározott személyes adataival, másrészt tárolja az ezt tanúsító érvényes okmányok – a személyazonosító okmány és a lakcímkártya – másolatát.

Az a pénztártag sem dőlhet hátra, aki egyszer már azonosította magát. A jogszabály előírja a szolgáltató számára, hogy ötévente ellenőrizze az adatok hitelességét, illetve ha az ellenőrzés során kétség merül fel az adatok és a nyilatkozatok naprakészségét illetően, akkor az ügyfél-átvilágítási intézkedéseket újra el kell végezni.

2021. december 17-én jelent meg az a Magyar Közlöny, amely kihirdette a veszélyhelyzet alatt lejáró okmányok érvényességére vonatkozó moratórium végét. Eszerint 2022. január 1-től hatályát veszti az a kormányrendelet, amely azt mondta, hogy az okmányok a veszélyhelyzet lejárata után 60 napig érvényesek maradnak. Az új rendelet alapján a magyar hatóság által kiállított, Magyarország területén hatályos, 2020. március 11. és 2020. július 3. között lejárt, vagy 2020. november 4. és 2022. május 31. között lejárt hivatalos okmányok 2022. június 30-ig érvényesek.

Milyen esetben van szükség az ügyfél-átvilágítás elvégzésére?

  • Korábban nem azonosítottam magam. (Ezt a Patikapénztár és/vagy az Új Pillér Online ügyintézésében könnyedén ellenőrizheti)
  • Az azonosításom óta eltelt öt év.
  • Időközben megújult a személyazonosításra használt és a Pénztárban nyilvántartott okmányom (vezetői engedély, személyi igazolvány).
  • Új címre költöztem, a régi lakcímkártyám már nem érvényes.

Hogyan azonosíthatom magam?

  •  
  • Amennyiben nem volt azonosítva töltse ki a Pénztár oldalán az E-dokumentumok menüpontban található Közszereplői nyilatkozatot.
  • Lejárt okmány/adatváltozás esetén töltse ki az Adatváltozás-bejelentő lapot.
  • Küldje vissza az aláírt nyilatkozatot postán a 1535 Budapest, Pf.: 861 címre vagy hitelesítse AVDH szolgáltatással és küldje el az ugyfelszolgalat@patikapenztar.hu vagy az ugyfelszolgalat@ujpiller.hu e-mail címre.
  • Mellékelje az azonosító okmányainak olvasható másolatát/fotóját. A személyi igazolványának mindkét oldaláról, a lakcímkártyájának a lakcímet tartalmazó oldaláról készítsen másolatot/képet!

Fotó: freepik.com


Vissza

Multi-Pay Zrt.
Székhely:
1022 Budapest, Bimbó út 18.
Ügyfélszolgálat: (06 1) 210 9797
Telefon: (06 1) 210 9774
E-mail cím:
multi-pay@multi-pay.hu
Bankszámlaszám:
10702019-65910144-51100005
Copyright © Multi-Pay Zrt. Minden jog fenntartva.
map0_0 map1_off map2_off map3_off map4_off map5_off map1_on map2_off map3_off map4_off map5_off map0 map2_on map1_off map3_off map4_off map5_off map0 map3_on map1_off map2_off map4_off map5_off map0 map4_on map1_off map2_off map3_off map5_off map0 map5_on map1_off map2_off map3_off map4_off map0 map0_0 map1_off map2_off map3_off map4_off map5_off