Miért nem fordítja az elmaradt üzleti utak árát juttatásokra? (2021.10.01)

A cégek többsége próbálja csökkenteni működési költségét, ám a munkaerő árának növekedése, és a fokozódó társadalmi elvárások ezzel ellentétes irányba hatnak. Mi most találtunk forrást a juttatási keret növelésére!

A munkaadói érdekképviseletek országos szövetségének (BDA) támogatásával működő IW (Institut der deutschen Wirtschaft) gazdaságkutató intézet vizsgálata szerint a német cégeknél a koronavírus-járvány kezdete óta sokkal kevesebb üzleti utat szerveznek, és inkább online megoldásokkal építik és tartják a kapcsolatot a partnerekkel. Az átalakulás révén egyedül 2020-ban hozzávetőleg 11 milliárd euró (3960 milliárd forint) megtakarítás keletkezett a vállalkozásoknál – ismertetette a piacprofit.hu a kölni intézet még nem publikált tanulmányára hivatkozva, amely a Rheinische Post című lap hírportálján jelent meg.

A tanulmány szerzői számításaikhoz az üzleti utak szervezésére és az úgynevezett vállalati mobilitásmenedzsmentre szakosodott szolgáltatók országos szövetségének (VDR) adatait használták, amelyek szerint a német cégek a járvány előtti utolsó teljes évben, 2019-ben 55,3 milliárd eurót költöttek üzleti utakra. Ez az összeg 2020-ban 10,1 milliárd euróra csökkent.

A mintegy 45 milliárd eurós különbség azonban nem értelmezhető közvetlenül megtakarításként. Ennek oka, hogy az üzleti utak elmaradása sok vállalat számára az üzletmenetre is káros volt, például ha a törölt utak miatt nem sikerült új üzleti megállapodásokat kötni.

A VDR rendszeresen végzett felméréseiben 2020-ban a megkérdezett cégek 38,3 százaléka, 2021-ben pedig 24,8 százaléka válaszolta azt, hogy pillanatnyilag nincs sürgős szükség üzleti útra. Ezért inkább az idei felmérés adatai tűnnek alkalmasnak annak megállapításához, hogy a cégek mennyit spórolnak az üzleti utak korlátozásával, és ezen adatok alapján 11,2 milliárd euró a megtakarítás – áll a tanulmányban.

Az üzleti utak költsége valóban komoly tétel a vállalati számlákon, és jelentős megtakarítási lehetőségeket rejt magában. A vállalatok több mint háromnegyede felismerte ezt, és a válság előtti 2019-es évhez képest az utazások tartós csökkentésével tervez – írták a tanulmány szerzői. Ugyanakkor sok vállalat többet fektetett be informatikai eszközeibe, hogy javítsa a digitális kommunikációt a működésében. Így az idén várhatóan 8,6 százalékkal növekednek a vállalati informatikai kiadások tavalyhoz képest – zárja cikkét a Piac&Profit.

Az online tartott üzleti tárgyalásokkal elért megtakarítás akár a munkavállalók teljesítményének elismerésére szolgáló juttatásokra fordítható keretet is növelheti 2022-ben, hiszen a kollégákba való befektetés éppúgy megtérül, mint egy sikeres tárgyalás.

Fotó: freepik.com

 

Vissza

Multi-Pay Zrt.
Székhely:
1022 Budapest, Bimbó út 18.
Ügyfélszolgálat: (06 1) 210 9797
Telefon: (06 1) 210 9774
E-mail cím:
multi-pay@multi-pay.hu
Bankszámlaszám:
10702019-65910144-51100005
Copyright © Multi-Pay Zrt. Minden jog fenntartva.
map0_0 map1_off map2_off map3_off map4_off map5_off map1_on map2_off map3_off map4_off map5_off map0 map2_on map1_off map3_off map4_off map5_off map0 map3_on map1_off map2_off map4_off map5_off map0 map4_on map1_off map2_off map3_off map5_off map0 map5_on map1_off map2_off map3_off map4_off map0 map0_0 map1_off map2_off map3_off map4_off map5_off