Új stratégia egészségpénztári partnereinknél (2021.01.01)
A juttatási rendszerek adminisztrációjának megkönnyítése érdekében a Multi-Pay már az indulásakor stratégiai partnerséget kötött két egészségpénztárral, a Patikapénztárral és az Új Pillérrel. A választás jó döntésnek bizonyult, mindkét kassza kiugró eredményeket ért el 2020-ban is, a pandémia ellenére.
A munkáltatókat és a munkavállalókat is új helyzetbe kényszerítette a pandémia. A gazdasági teljesítmény világszinten visszaesett, miközben a bizonytalanság és a szorongás sok éves csúcspontra ugrott. Ennek ellenére magánemberként és üzleti szereplőként is sokat tanulhattunk, tapasztalhattunk, és most az új tudással – és a korona-oltások elindulása adta optimizmussal – vághatunk neki az idei évnek. Bár számos bizonytalansági tényező nehezíti a hosszú távú tervezést, az biztos, hogy a járvány az egészségcélú juttatások felértékelődését hozta magával.
Mind a Patikapénztár, mind az Új Pillér legfontosabb célkitűzése, hogy az új helyzetben maradéktalanul kiszolgálja partnerei igényeit. Ennek érdekében a Patikapénztár új költségstruktúrát vezetett be, valamint mindkét pénztár új termékkel bővítette szolgáltatási palettáját idén.
Jelentősen csökkent a Patikapénztár működési költsége
A Patikapénztár 2021. január 1-től csökkentette a befizetéseket terhelő levonást: a korábbi éves sávos működési költség helyett egységes 6%-os levonással kalkulálhatnak a dolgozók és a munkáltatói tagdíj-hozzájárulást adó munkáltatók is. A befizetések 94%-a az egészségre fordítható megtakarítást növeli, amivel a Patikapénztár vált az egyik legkedvezőbb árazású pénztárrá.
A havi 3000 forintos kötelező tagdíj 2021-ben sem változik, viszont ugyanakkora befizetésből magasabb összeget írunk jóvá tagjaink számláján: havonta 2820 forinttal gyarapszik a költhető egyenleg. A pénztári belépés és a befizetés is kényelmesen és biztonságosan megoldható a Pénztár weboldalán keresztül.
A befizetésből költhető összeg 2021. január 1. után
Éves befizetés
2021. január 1-től
A működésre fordított összeg (Ft)
A fedezeti alapba kerülő, költhető összeg (Ft)
36 000 Ft
2 160
33 840
150 000 Ft
9 000
141 000
750 000 Ft
45 000
705 000
A társkártya és a kártyacsere díja – lejáratkor vagy bármely más okból – 2500 forint, a kártyák érvényességi ideje 4 év.
2020 az Új Pillér éve volt
Egy év alatt közel 20%-kal nőtt az Új Pillér Egészségpénztárba érkező összes bevétel, és hasonló dinamikával bővültek az egyéni tagdíjbefizetések is a 2019-es adatokhoz képest. Ezzel a viszonylag fiatal, innovatív pénztár növekedési üteme messze meghaladta a szektor más szereplőinek eredményét.
2016–2020 között az egyéni tagdíjbefizetés megháromszorozódott, ami mögött egyrészt az egy főre eső növekvő befizetés áll, másrészt az új belépők kiugróan magas száma: 2020-ban már közel 40%-kal léptek be többen, mint 2019-ben. Az új belépők egy része a cégek által fizetett célzott támogatásnak köszönhető. A 2019-ben bevezetett szolgáltatás nagyon jól startolt és 2020-ban is közel 40%-kal bővült a Pénztárba ezen a jogcímen befolyt bevétel.
Egyre több vállalat ajánlja fel a dolgozóinak, hogy válasszák ki azt az egészségpénztárat, amelyen keresztül igénybe vennék a célzott szolgáltatást. Ebben a versenyben rendre az Új Pillér nyer a verhetetlen árazásának köszönhetően.
Éves befizetés
500 ezer Ft-ig
levonás: 4,5%
a kártyáról költhető 95,5%
500 ezer Ft feletti rész
levonás: 0%
a kártyáról költhető 100%
Kártyaújragyártás díja lejáratkor (4 évig érvényes) vagy más okból
2500 Ft
Társkártya díja (4 évig érvényes)
2500 Ft
Újdonság mindkét pénztár kínálatában
A COVID-19 felgyorsította az egészségügy digitalizációját is és ráirányította a figyelmet a telemedicina szolgáltatásokra. Ezért döntött úgy a Patika-csoport, hogy kibővíti a szolgáltatási körét és a munkáltatók 24 órás orvosi call center elérést és videódoktor konzultációt is biztosíthatnak munkavállalóik számára célzott támogatás formájában 35,99%-os adóval.
A MED24 szolgáltatással bármikor, bárhol orvosi segítséget kaphat a cég pénztártag dolgozója telefonon, online és videókonzultáció keretében. A vonal túlsó végén ülő orvosok a nap 24 órájában adnak tanácsot tünetekkel, egészséggel, betegséggel, megelőzéssel, gyógyszerekkel, egészséges életmóddal kapcsolatos kérdésekben, vagy segítenek akár leleltek értelmezésében is. A munkavállaló bármikor, bárhonnan kapcsolatba léphet az orvossal, telefonon, az internetes ügyfélportálon vagy mobil applikáción keresztül feltöltheti a leleteit és videókonzultálhat. Hívhatja a szolgáltatót, írhat e-mailt vagy visszahívást kérhet.
Ezen kívül a juttatásban részesülők kedvezménnyel gyógyulhatnak a Teladoc országos magánklinika hálózatában, ahol szinte mindenhol lehet fizetni patikakártyával vagy újpilléres egészségkártyával. Nem kell mást tenni, mint vizsgálati időpontot foglalni, és letölteni a kedvezmény-igazolást, amelyet a klinikán bemutatva jelentős kedvezményben részesül a paciens.
Nagyobb létszámú dolgozói belépésnél javasoljuk, hogy a munkáltató – akár a munkáltatói szerződés megkötésével egyidőben – Excel táblázatban juttassa el hozzánk a szükséges dolgozói adatokat, amelyek rögzítését és az első havi tagdíj megfizetését követően elindulhat a kártyagyártás.
Az egyéni belépésekhez sincs szükség személyes kontaktusra. A patikás belépési linken vagy az újpilléres belépési linken bárki néhány kattintással taggá válhat. A hibátlanul kitöltött nyilatkozat alapján a rendszer generál egy pdf dokumentumot, amit mentést követően ki kell nyomtatni, aláírni és eljuttatni a pénztárunkhoz (Levelezési cím: 1535 Budapest Pf. 861. Székhely: 1022 Budapest, Bimbó út 18.). Aki rendelkezik ügyfélkapu hozzáféréssel, a pdf-et AVDH szolgáltatással is „aláírhatja” és elküldheti e-mailen a pénztárhoz.